Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Armata bez Czajki

Przemysł zbrojeniowy, 06 lutego 2020

Prace badawczo-rozwojowe dotyczące rodziny silników wysokoprężnych do kołowych i gąsienicowych pojazdów opancerzonych (kryptonim Mewa) zostaną przerwane w pierwszym kwartale 2020. Poinformował o tym dyrektor generalny CzTZ (Czelabińskij Traktornyj Zawod Uraltrak) Walerij Kostiuczenko. – Prace projektowe i testy zakończyliśmy w 2019. W ich rezultacie stało się oczywiste, że wprowadzenie silnika do produkcji seryjnej, ze względu na jego wady technicznie i nieosiągnięcie wymaganych parametrów, jest bezcelowe – powiedział Mil.Press.

Ministerstwo Przemysłu i Handlu Rosji w czerwcu 2014 zleciło Opracowanie podstawowych modeli silników wysokoprężnych specjalnego przeznaczenia w układzie V o mocy 750 do 1500 kW do napędu pojazdów samochodowych oraz średnich i ciężkich pojazdów gąsienicowych. Prace badawczo-rozwojowe prowadzono w ramach federalnego programu celowego Krajowa baza technologiczna na lata 2007–2011 oraz podprogramu Tworzenie i organizacja produkcji w FR w latach 2011–2015 silników wysokoprężnych nowej generacji i ich komponentów. Wartość kontraktu z 21 lipca 2014 wyniosła 467 113 000 rubli. Pierwotnie planowano, że pierwsze prototypy zostaną przetestowane do 30 listopada 2015, co było terminem nierealnym (Problemy z silnikiem do Armaty, 2019-12-01).

Silniki rodziny Czajka miały zostać wykorzystane do napędu nowych modeli broni i sprzętu pancernego. W szczególności chodziło o zunifikowaną platformę Armata (czołg T-14, pojazd naprawczy i BMP T-15 oraz T-16) oraz Kurganiec-25 (BMP B-11 i BTR B-10). Teraz podjęto decyzję, że technologie opracowane w ramach programu Mewa zostaną wykorzystane do zaprojektowania zupełnie nowych silników. Na razie nie wiadomo, kiedy one powstaną.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.