Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

DC-3 w parku rozrywki

Historia, Lotnictwo cywilne, 12 lutego 2020

Latający Holender to nazwa nietypowej atrakcji turystycznej i gratka dla fanów awiacji, która pojawi się w czerwcu br. w rodzinnym parku rozrywki Madurodam w Holandii. To całkowicie odnowiony, oryginalny samolot Douglas DC-3, który stanowił chlubę floty KLM w latach 30. i 40. XX wieku. Od czerwca, ten sam samolot, który wyposażono w nowoczesne atrakcje, zabierze nas w wirtualne podróże , zapewniając sugestywne wrażenia. Inwestycja warta 3,5 mln euro, będzie największą – pod każdym względem – atrakcją w historii parku, który słynie z miniatur i w interaktywny sposób prezentuje całe Niderlandy w wersji mini.

Od czerwca Douglas DC-3 stanie się turystyczną atrakcją w holenderskim parku rozrywki Madurodam / Zdjęcie: KLM

Eksponat przybył drogą lądową i morską z Florydy do Hagi w październiku 2018. Obecnie nadal trwa jego renowacja i transformacja w atrakcję turystyczną. Prace zajmą 18 miesięcy zanim ta skomplikowana zabawa powita pierwszych gości, ze względu na konieczność zaangażowania wielu specjalistów i rozwiązań.

Odwiedzający, którzy zajmą miejsca w DC-3, doświadczą lotu w czasie i przestrzeni, który będzie wykraczał poza zwykłe latanie. Chcemy, aby każdy poczuł pionierskiego ducha początków lotnictwa. Wizyta w zabytkowym samolocie, wyposażonym w najnowsze technologie to wyjątkowy i innowacyjny sposób na uczczenie 100-lecia KLM, który łączy przeszłość i przyszłość w wyjątkowe doświadczenie i zabawę – powiedział Frank Houben, przedstawiciel zarządu KLM (KLM jeszcze bardziej eko!, 2019-12-24).

DC-3 został skonstruowany w latach 1930 przez Douglas Aircraft w Long Beach w Kaliforni, najpierw jako samolot wojskowy, po wojnie dostosowany do potrzeb lotnictwa cywilnego. KLM były pierwszym europejskim towarzystwem eksploatującym DC-3. Samoloty tego były używane głównie na trasach europejskich, a także do wspomnianej już Dżakarty.

W 1936 podróż DC-3 z Amsterdamu do Dżakarty trwała 6 dni, a samolot mógł zabrać na pokład jedynie 11 pasażerów. Ponieważ jego zasięg wynosił 2500 km, podczas tak długiego lotu, odbywającego się z prędkością 260 km/h, konieczne były międzylądowania. Do 1947 wyprodukowano około 13 600 DC-3. W 2012 jeden z nich, o nazwie Princes Amalia, w archiwalnym malowaniu KLM odwiedził Warszawę, w ramach akcji promocyjnej.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra