W piątek, 14 lutego, oblatano najnowszy odrzutowiec klasy biznes z USA – Gulfstreama G700. Pierwszy prototyp, oznaczony jako T1 (nr ser. 87001, zn. rej. N700GA), wystartował z lotniska Savannah / Hilton Head o 13:19 czasu miejscowego i wylądował 2 h i 32 min później w tym samym miejscu.
Załogę samolotu stanowili piloci doświadczalni Jake Howard i Eric Holmberg oraz inżynierem prób w locie Bill Osborne. Podczas pierwszego lotu silniki Pearl 700 były napędzane mieszanką klasycznej nafty i zrównoważonego paliwa lotniczego (70/30).
W próbach w locie udział weźmie 5 przedseryjnych G700 i jeden w pełni wyposażony samolot seryjny. Oblatany niedawno T1 posłuży do badań osiągów, flatteru i przeciągnięcia, własności pilotażowych i działania układu sterowania lotema. Samolot T2 będzie używany do badań wyposażenia kabiny pasażerskiej i prób statycznych, T3 – do sprawdzenia obciążeń, działania zespołu napędowego / odwracacza ciągu, a także osiągów podczas startu i lądowania i wznoszenia.
G700 oznaczony jako T4 zostanie użyty do sprawdzenia działania instalacji klimatyzacji, wentylacji i chłodzenia, elementów mechanicznych i lotów w znanych warunkach oblodzenia, a prototyp T5 posłuży do badań awioniki i weryfikacji danych z symulacji (NBAA 2019: Rolls-Royce prezentuje Pearl 700, 2019-10-23).