Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

NBAA 2019: Rolls-Royce prezentuje Pearl 700

Imprezy branżowe, Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 23 października 2019

Podczas odbywającej się właśnie w Las Vegas wystawy NBAA-BACE spółka Rolls-Royce ujawniła szczegóły konstrukcji swojego nowego silnika turbowentylatorowego Pearl 700. Ma on służyć do napędu odrzutowca klasy biznes Gulfstream G700 (NBAA 2019: Gulfstream ujawnia G700, 2019-10-22).

Przekrój silnika Pearl 700 / Ilustracja: Rolls-Royce

Zespół napędowy G700 stanowią dwa silniki Pearl 700, rozwijające ciąg startowy 81,2 kN każdy. Pearl 700 łączy w sobie część gorącą silnika Advance2 i nową część zimną. W jego konstrukcji wprowadzono różne zmiany i zastosowano nowe materiały, co zaowocowało o 8% większym ciągiem, o 4% mniejszą masą, o 3,5% mniejszym spalaniem i o 5 procent większa sprawnością w porównaniu z silnikiem BR725 napędzającym Gulfstreama G650.

Nowy silnik spełni lub przekroczy normy hałasu ICAO Stage 5 i będzie emitował 35% mniej NOx niż wymaga tego norma CAEP / 6. Pearl 700 został opracowany przez inżynierów z Rolls-Royce's Center for Business Aviation Engines w Dahlewitz w Niemczech.

Pearl 700 ma jednostopniowy integralny 24-łopatkowy wentylator o średnicy 1,32 m, 6-stopniową sprężarkę osiową wysokiego ciśnienia, 2-stopniową turbinę wysokiego ciśnienia i 4-stopniową turbinę niskiego ciśnienia. Silnik zabudowany jest w gondoli Safran Aircelle. Jego obsługa techniczna ma być wykonywana według stanu, a prognozowany okres międzyprzeglądowy to 10 tys. h.

Układ nadzorowania stanu silnika monitoruje 10 tys. parametrów, w tym poziom drgań i identyfikuje ich prawdopodobne źródła. Układ może być zdalnie rekonfigurowany, a jego działaniem sterują inteligentne algorytmy i sztuczna inteligencja.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra