Po latach prac rozwojowych prototyp łodzi latającej Dornier Seastar ma zostać wkrótce oblatany. Samolot przeszedł już pierwsze próby kołowania w zakładach w Oberpfaffenhofen. Jego producentem jest niemiecko-chińska spółka joint venture Dornier Seawings.
Prototyp Seastara został oblatany w 1984 i certyfikowany w 1991. Jednak permanentny brak funduszy spowodował, że nigdy nie rozpoczęto produkcji jego seryjnej.
Kompozytowy samolot o maksymalnej masie startowej 5098 kg mieści 2 pilotów i maksymalnie 12 pasażerów. Napędzany jest 2 silnikami turbinowymi Pratt & Whitney Canada PT6A-135A, o mocy 650 KM każdy, poruszającymi śmigła MT. Obliczeniowa prędkość przelotowa Seastara to ponad 330 km/h. Zasięg maksymalny samolotu wynosić ma ok. 1670 km.
W ubiegłym roku producent zaprezentował nową wersję samolotu, o nazwie Orca, przeznaczoną m.in. do zadań bezpieczeństwa morskiego i ewakuacji medycznej (Orca, nowa wersja Seastara, 2019-05-09).