Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Seastar coraz bliżej oblotu

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 25 marca 2020

Po latach prac rozwojowych prototyp łodzi latającej Dornier Seastar ma zostać wkrótce oblatany. Samolot przeszedł już pierwsze próby kołowania w zakładach w Oberpfaffenhofen. Jego producentem jest niemiecko-chińska spółka joint venture Dornier Seawings.

Prototyp Dorniera Seastar w trakcie prób zespołu napędowego / Zdjęcie: Dornier Seawings 

Prototyp Seastara został oblatany w 1984 i certyfikowany w 1991. Jednak permanentny brak funduszy spowodował, że nigdy nie rozpoczęto produkcji jego seryjnej.

Kompozytowy samolot o maksymalnej masie startowej 5098 kg mieści 2 pilotów i maksymalnie 12 pasażerów. Napędzany jest 2 silnikami turbinowymi Pratt & Whitney Canada PT6A-135A, o mocy 650 KM każdy, poruszającymi śmigła MT. Obliczeniowa prędkość przelotowa Seastara to ponad 330 km/h. Zasięg maksymalny samolotu wynosić ma ok. 1670 km.

W ubiegłym roku producent zaprezentował nową wersję samolotu, o nazwie Orca, przeznaczoną m.in. do zadań bezpieczeństwa morskiego i ewakuacji medycznej (Orca, nowa wersja Seastara, 2019-05-09).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.