Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Próby SH09 na Sycylii

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 24 czerwca 2020

W ubiegłym tygodniu w Pozzallo na Sycylii wznowiono próby trzeciego prototypu śmigłowca SH09 (oznaczonego jako P3). Specjaliści ze szwajcarskiej Kopter Group AG przybyli na włoską wyspę na początku tego miesiąca, aby przygotować wiropłat do testów i przeprowadzić wszystkie niezbędne kontrole techniczne. Próby w locie SH09 zostały wstrzymane 10 marca br. z powodu pandemii SARS-CoV-2.

Trzeci prototyp SH09 podczas prób na Sycylii / Zdjęcie: Kopter

Jesteśmy bardzo zadowoleni z powrotu do Pozzallo i wznowienia prób P3. Podczas kilku pierwszych lotów wznowiliśmy swoje nawyki i zakończyliśmy niezbędne szkolenia załogi lotniczej i personelu naziemnego. Mogliśmy przeszkolić także nowych członków zespołu. Poczyniliśmy znaczne postępy i jesteśmy gotowi wznowić nasze loty próbne – powiedział główny pilot doświadczalny Koptera Richard Grant.

Od stycznia 2020 P3 lata ze zmodyfikowaną głowicą i nowymi łopatami wirnika nośnego. W nadchodzących miesiącach również testowane dodatkowe udoskonalenia – nowo skonstruowana piasta śmigła sterującego, obecnie testowana w szwajcarskim Ennetmoos, awionika Garmin G3000H oraz nowe owiewki i usterzenie pionowe (Przejęcie Koptera zakończone, 2020-04-09).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra