Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wizz Air Hungary pod nadzorem EASA

Lotnictwo cywilne, 04 sierpnia 2020

Linia Wizz Air Hungary, spółka zależna Wizz Air, ogłosiła, że jako pierwszej tego typu linii lotniczej w Europie, od 1 sierpnia 2020 jej właściwym organem odpowiedzialnym za nadzór bezpieczeństwa jest EASA (Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego). Węgry jako państwo członkowskie będzie nadal określane jako państwo operatora w odniesieniu do certyfikatu przewoźnika lotniczego (AOC).

/ Zdjęcie: Wizz Air

Rozporządzenie (UE) 2018/1139 wprowadziło w 2018 możliwość dla organizacji, takich jak Wizz Air, działających w więcej niż jednym kraju UE, zwrócenia się do EASA o objęcie nadzoru nad bezpieczeństwem i certyfikację.

Ta zmiana wykonawcza wspiera międzynarodowy rozwój grupy Wizz Air, która posiada flotę 126 samolotów rodziny Airbus A320, latających do 46 krajów i łączących ponad 160 miast. Nadzór EASA umożliwia liniom zascieśnienie współpracy z krajowymi władzami lotnictwa cywilnego na obecnych i przyszłych rynkach. Wizz Air Hungary będzie nadal latać pod węgierską flagą, a Légügyi Hivatal (Biuro Lotnictwa)wciąż sprawuje kontrolę regulacyjną nad licencjami przewoźnika i zezwoleniami na trasy (Z Wizz z Wrocławia do Larnaki , 2020-07-10).

József Váradi, prezes Wizz Air, powiedział: Z przyjemnością ogłaszam, że Węgry to pierwsze państwo członkowskie, które wprowadziło innowacje w europejskich przepisach dotyczących linii lotniczych, a Wizz Air Hungary jest pierwszą linią lotniczą, której europejskim organem nadzorującym certyfikat przewoźnika lotniczego jest EASA. Ten przełomowy model regulacyjny między węgierskimi i europejskimi władzami stanowi podstawę ambicji rozwoju Wizz Air i dostarcza wiele nowych możliwości w zakresie wprowadzania innowacji w branży, tak jak to miało miejsce w ciągu ostatnich 16 lat.

Patrick Ky, dyrektor wykonawczy EASA, dodał: Cieszymy się z obecności tak młodej i dynamicznej linii lotniczej jako pierwszego operatora pod nadzorem EASA. Certyfikat operacyjny UE jest odpowiedni dla linii lotniczych, takich jak Wizz Air, które mają wiele baz operacyjnych w różnych krajach członkowskich EASA. Jako centralny organ odpowiedzialny za operacje Wizz Air, EASA zapewni uznany na szczeblu międzynarodowym wysoki standard nadzoru nad linią.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.