Airbus Canada Limited Partnership oficjalnie przeniosło całą ofertę usług zarządzania wsparciem materiałowym samolotów komunikacyjnych A220 do Satair w ramach działań integrujących. Od lipca br. Satair, spółka zależna Airbusa, stała się liderem globalnego wsparcia materiałowego i usług świadczonych użytkownikom samolotów tej rodziny, ściśle współpracując z zespołem A220 Airbus Canada.
Transfer kompetencji jest dla Airbusa istotnym wydarzeniem w dalszej integracji programu A220. Wszyscy klienci A220 będą korzystać z tego samego poziomu usług i globalnej sieci wsparcia oferowanej już przez Satair dla wszystkich innych samolotów Airbusa – powiedział Rob Dewar, wiceprezes ds. obsługi klienta A220 i polityki produktowej.
Dostępność centrów obsługowychi magazynów Satair przyczyni się do zwiększenia zasobów części zamiennych dostępnych dla wszystkich operatorów A220. Przekazywanie usług wsparcia materiałowego A220 do Satair rozpoczęło się oficjalnie 1 lipca 2020. Satair odpowiada teraz m.in. za planowanie i inwentaryzację, zakupy, kontrolę jakości, certyfikację, magazynowanie i dystrybucję, obsługę zamówień klientów, obsługi uziemionych samolotów 24/7 oraz udostępnianie i dzierżawę narzędzi. Z biegiem czasu, wraz ze zwiększaniem się floty A220, zamierza również rozwijać usługi dzierżawy, napraw i wymiany części A220. Obsługa zamówień klientów programu A220 jest już zarządzana wyłącznie przez Satair (Automatyczny magazyn w Hamburgu , 2020-08-07).
Centralą programu A220 jest Mirabel w Kanadzie i tam mieszczą się też główne działy, takie jak inżynierski i całodobowe centrum obsługi klienta (Oblot pierwszego A220 z Mobile, 2020-06-05).