Centre National d’Études Spatiales (CNES, Państwowy Ośrodek Badań Kosmicznych) poinformowało o przeprowadzeniu 7 października 2020 udanej próby statycznej silnika rakietowego na paliwo stałe P120C przewidzianego m.in. do napędu rakiety Ariane 6 (Elektronika dla Ariane 6, 2017-11-10). Silnik jest rozwijany przez Europropulsion, joint venture ArianeGroup i Avio z udziałami 50/50, a całość programu jest finansowana przez European Space Agency (ESA). Silnik ma być wykorzystany w pierwszym stopniu nowo projektowanej rakiety nośnej Vega-C oraz stanowić uzupełnienie pierwszego stopnia rakiety Ariane 6. W konfiguracji Ariane 62 zostanę wykorzystane dwa silniki P120C, a w zestawie Ariane 64 cztery.
P120C ma ciąg maksymalny 4500 kN, może pracować przez 130 sekund, a jego impuls właściwy wynosi 278,5 s. Silnik składa się z cylindrycznego zbiornika na paliwo stałe wykonanego z kompozytu węglowego. Proces formowania zbiornika jest w pełni zautomatyzowany, co pozwala na zachowanie dużej powtarzalności. Zbiornik dostarcza Avio, natomiast dyszę wylotową wytwarza ArianeGroup. Dysza jest zbudowana z kompozytów węgiel-węgiel, które mogą wytrzymać naprężenia ciśnieniowe i temperaturowe gazów wylotowych o temperaturze 3000oC. Dysza jest mocowana wahliwie, co pozwala na sterowanie wektorem ciągu.
Paliwo do silnika P120C jest wytwarzane w Gujanie Francuskiej. Tam też jest elaborowany zbiornik i wykonuje się prace integracyjne zbiornika z dyszą wylotową. Silnik wraz ze zbiornikiem waży 11 t, a paliwo 142 t.
Próba statyczna P120C była już trzecią. Pierwszy test wykonano 16 lipca 2018, a drugi 28 stycznia 2019.