Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Próby PHASA-35

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 13 października 2020

Po początkowych próbach w locie, PHASA-35, samolot zasilany energią słoneczno-elektryczną o rozpiętości skrzydeł wynoszącej 35 m, pomyślnie zakończył krytyczne próby długotrwałości lotu. Podczas nich samolot operował przez 72 godziny w symulowanym środowisku, które modelowało ciężkie warunki stratosferyczne, do działania w jakich samolot został zaprojektowany.

PHASA-35 to bezzałogowy statek powietrzny o dużej długotrwałości lotu, operujący na dużej wysokości / Zdjęcie: BAE Systems

Testy, które zostały przeprowadzone w specjalnym 40-metrowym hangarze w zakładach Prismatic w pobliżu Farnborough, umożliwiły także zespołowi wykonanie różnych czynności niezbędnych podczas lotu, w tym przejście od lotu za dnia, kiedy samolot jest zasilany panelami słonecznymi, do lotu w nocy, kiedy akumulatory samolotu są rozładowane.

Zdolności BAE Systems do cyfrowego testowania i projektowania układów sterowania lotem umożliwiły przeprowadzenie na ziemi prób doskonale odzwierciedlających rzeczywiste środowisko, co przyspieszyło tempo i zredukowało koszty fazy rozwoju programu.

Krytyczne długotrwałe próby w trudnych warunkach wykazały, że samolot może skutecznie działać jako system w pełni zintegrowany z dostarczonymi przez DSTL czujnikami służącymi do łączności, radiostacją programowalną zapewniającą łączność kodowaną w czasie rzeczywistym.

Próby stanowiły też kolejną walidację systemów samolotu, które okazały się zdolne do działania w niskiej temperaturze i skrajnie niskim ciśnieniu, panujących w stratosferze.

Następne próby w locie mają się odbyć w nadchodzących miesiącach, a najnowsze osiągnięcie stanowi kolejny krok naprzód dla samolotu, który może rozpocząć pierwsze operacje dla klientów w ciągu 12 miesięcy od zakończenia programu prób w locie.

PHASA-35 to bezzałogowy statek powietrzny o dużej długotrwałości lotu, operujący na dużej wysokości (HALE UAV), który wykonał pomyślnie pierwszy lot w lutym, w czasie krótszym niż dwa lata od sporządzenia wstępnego projektu. Bezzałogowiec ma potencjał do wykonywania lotów trwających do jednego roku, w stratosferze, zapewniając użytkownikom zarówno wojskowym, jak i cywilnym, zdolności jakich nie mają obecnie istniejące statki powietrzne i kosmiczne. PHASA-35 posiada szeroki zakres potencjalnych zastosowań, może służyć jako element sieci łączności, także 5G, a także być wykorzystywany do pomocy ofiarom katastrof czy do ochrony granic. W zależności od potrzeb użytkownika można go przystosować do przenoszenia różnorodnego wyposażenia, takiego jak kamery telewizyjne, kamery termowizyjne, czy urządzenia łączności.

Zasilające PHASA-35 akumulatory o dużej trwałości użytkowej i wysoce wydajna technologia solarna mogą umożliwić samolotowi wykonywanie lotów trwających do jednego roku w stratosferze, w wyższych obszarach atmosfery ziemskiej, wypełniając lukę między samolotami i satelitami (PHASA-35 oblatany, 2020-02-17).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.