Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

AW159 współdziała z bezzałogowcem

Lotnictwo wojskowe, 22 października 2020

Koncern Leonardo poinformował, że przeprowadził 17 września próbę kierowania bezzałogowym statkiem latającym, opracowanym przez Callen-Lenz Associates, z kabiny śmigłowca morskiego AW159 Wildcat. Zaplanowany przez DSTL (Laboratorium Nauki i Technologii Obronności) pokaz odbył się na poligonie Salisbury Plan w Wielkiej Brytanii i był elementem Army Warfighting Experiment.

Śmigłowiec AW159 podczas prób kierowania lotem bsl / Zdjęcie: Leonardo

Dzięki zintegrowaniu układu sterowania lotem bsl z wyposażeniem misji śmigłowca, można było zminimalizować wysiłek pilotów, pozwalając im skupić się lepiej na wykonywanych zadaniach, a jednocześnie sterować lotem bezzałogowca. Jako interfejs został użyty procesor bramkowy dostarczony przez Callen-Lenz. Rozwiązanie koncernu Leonardo pozwala załodze Wildcata zarówno sterować lotem bsl, jak i zarządzać przenoszonymi przez niego czujnikami – to tzw. 4. poziom kierowania MUMT.

Wyróżnia się pięć poziomów kierowania bsl przez pilota śmigłowca. Poziom 1. umożliwia pośredni odbiór danych z czujników bsl. W ramach poziomu 2. pilot bezpośrednio odbiera dane z czujników bsl i utrzymuje z nim łączność. Na poziomie 3. pilot wiropłata może odpalić pocisk przenoszony przez bsl. Poziom 4. umożliwia lotnikowi sterowanie lotem bsl, a poziom 5. daje całkowitą kontrolę nad misją wykonywaną przez bezzałogowiec, od startu do lądowania. Operator na ziemi zawsze ma pełną kontrolę nad bsl (na poziomie 5.).

Działanie zespołowe załogowych bezzałogowych i statków powietrznych polepszają zdolności wsparcia lotinczego w środowisku lądowym i morskim oraz umożliwiają wykonywanie długotrwałych i skomplikowanych misji przy użyciu różnorodnego uzbrojenia i wyposażenia. Operacje MUMT mogą odegrać rolę transformacyjną poprzez zwiększenie świadomości sytuacyjnej, tempa działania, skuteczności, przeżywalności i liczebności zasobów lotniczych, znacznie zmniejszając wysiłek załogi, pozwalając jej skupić się na wykonywanej misji (Rój bezzałogowców w akcji , 2020-10-09).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.