Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

3 A350-1000 dla Qatar Airways

Lotnictwo cywilne, 26 października 2020

22 października wieczorem Qatar Airways odebrały trzy nowe Airbusy A350-1000. Samoloty, noszące znaki rejestracyjne A7-ANO, A7-ANQ i A7-ANR, odleciały z lotniska w Tuluzie, we Francji. Jednak trasa ich lotu wiodła najpierw przez przestrzeń powietrzną W. Brytanii, gdzie w ciągu kwadransa dokonano online wszystkich niezbędnych formalności związanych z leasingem samolotów. Następnie trójka A350-1000 kontynuowała lot do macierzystej bazy w porcie lotniczym Hamad, położonym niedaleko stolicy Kataru, Dohy.

Obecnie narodowy przewoźnik Kataru ma we flocie 34 A350-900 i 18 A350-1000. Na zdjęciu pokazano jubileuszowy, 50. samolot tej rodziny w barwach katarskich linii / Zdjęcie: Qatar Airways

Prezes Grupy Qatar Airways Akbar Al Baker powiedział: Qatar Airways to jedna z niewielu globalnych linii lotniczych, które nigdy nie przestały latać w czasie kryzysu. Jako jedna z kilku linii w tym kontynuuje odbiór nowych samolotów, a nasza strategiczna inwestycja w nowoczesne, oszczędne samoloty dwusilnikowe umożliwiła nam kontynuowanie lotów, przewożąc od początku pandemii SARS-CoV-2 ponad 2,3 mln osób podczas ponad 37 000 lotów. Ze względu na wpływ COVID-19 na popyt na podróże będziemy nadal latać bardziej ekologicznie i mądrzej, utrzymując naszą flotę A380 uziemioną, ponieważ obecnie eksploatacja tak dużych samolotów nie jest uzasadniona komercyjnie lub ekologicznie.

Według wewnętrznego opracowania linii, w którym porównano A380 z A350 na trasach z Dohy do Londynu, Kantonu, Frankfurtu, Paryża, Melbourne, Sydney i Nowego Jorku, podczas typowego rejsu w jedną A350 wyemitował co najmniej 16 t CO2 na 1 h lotu (blokowo) w porównaniu z A380. Analiza wykazała, że A380 emitował ponad 80% więcej CO2 na 1 h lotu (blokowo) niż A350 na każdej z tych tras. W przypadku tras do Melbourne i Nowego Jorku A380 emitował 95% CO2 więcej na 1 h lotu (blokowo) niż a A350.

Obecnie Qatar Airways eksploatują 34 Airbusy A350-900 i 18 A350-1000 i 30 Boeingów 787-8 Dreamliner (Qatar Airways zamówiły 18 Gulfstreamów, 2019-07-12, Pierwszy airbus A350-1000 przekazany Qatar Airways, 2018-02-22).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.