Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Prawa do GA8 na sprzedaż

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 26 listopada 2020

Spółka Mahindra Aerospace niedawno ogłosiła, że zaprzestała produkcji samolotów użytkowych GippsAero GA8 Airvan i wystawiła na sprzedaż prawa do ich produkcji. Hindusi zobowiązali się jednak się do wspierania eksploatacji floty samolotów tego typu.

W ub. r. w eksploatacji znajdowało się ok. 230 GA8 / Zdjęcie: Glenorchy Air

Mahindra przejęła większościowy pakiet udziałów w GippsAero w grudniu 2009. Niestety, od tamtej pory nowy właściciel nie odnotował większych sukcesów. Co gorsza wstrzymano również rozwój samolotu turbośmigłowego GA10, wywodzącego się z GA8. Prototyp GA10 został oblatany już w 2012, ale jak dotąd nie dostarczono użytkownikom ani jednego samolotu seryjnego (Opóźnienie certyfikacji GA10, 2013-03-01).

GippsAero wyprodukował nieco ponad 250 samolotów GA8 w ciągu ostatnich 20 lat, które trafiły głównie do odbiorców zajmujących się skokami spadochronowymi i niewielkich przewoźników (m.in. Air Fraser Island, True South Flights, Glenorchy Air, Circle Air) i organów ścigania, takich jak Mission Aviation Fellowship, California Highway Patrol i Civil Air Patrol. Jedynym użytkownikiem wojskowym GA8 są Siły Obronne Lesoto (Nowa Zelandia uziemiła GA8, 2019-07-21, 175. GA8 Airvan, 2012-04-10).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.