Koncern Textron Aviation wprowadził na rynek nowy dyspozycyjny samolot turbośmigłowy Beechcraft King Air 260. To kolejna konstrukcja tego producenta, wdrożona w ostatnich miesiącach. Niedawno w jego ofercie pojawił się King Air 360, który uzyskał Certyfikat Typu FAA w październiku, a pierwsze samoloty już trafiły do użytkowników (Pierwszy King Air 360 przekazany, 2020-11-16).
Mieszczący maksymalnie dziewięciu pasażerów King Air 260 ma maksymalny zasięg 3185 km i rozwija maksymalną prędkość przelotowa 574 km/h.
Kluczowym udoskonaleniem jest dodanie automatycznej przepustnicy, która steruje mocą zespołu napędowego we wszystkich etapach lotu, od rozbiegu do wznoszenia, w trakcie lotu, zniżania, odejścia na drugi krąg i lądowania. Urządzenie to zmniejsza to wysiłek pilota i zapobiega rozwinięciu nadmiernej lub zbyt małej prędkości oraz przekroczenia krytycznych wartości temperatury i momentu obrotowego.
Nowy samolot wyposażono także w cyfrowy kontroler ciśnienia, który automatycznie reguluje wartość ciśnienia w kabinie zarówno podczas wznoszenia, jak i zniżania, zmniejszając wysiłek pilota i zwiększając komfort pasażerów. Wskaźniki ciśnienia są jednym z elementów awioniki Collins Aerospace Pro Line Fusion.
Załoga King Aira 260 ma też do dyspozycji nowy radiolokator meteorologiczny Collins Aerospace Multi-Scan RTA-4112, który został zoptymalizowany do wykrywania warunków atmosferycznych na krótkich, średnich i dalekich dystansach.
Dla pasażerów zaprojektowano nowe fotele, z funkcją rejestrowania nacisku, w celu zapewnienia pasażerom bardziej komfortowej i relaksującej podróży, zwłaszcza podczas dłuższych lotów.