Rosyjskie linie S7 odebrały pierwszy samolot towarowy 737-800 Boeing Converted Freighter. Jego użytkownikiem jest spółka-córka S7 Cargo. Noszący znaki rejestracyjne VP-BEN odrzutowiec został 18 lutego przebazowany z Ostrawy do portu lotniczego Moskwa-Domodiedowo.
Do tej pory S7 Cargo przewoziły ładunki i pocztę w lukach bagażowych swoich samolotów pasażerskich. Dodatkowo wiosną 2020 organizowano transport towarów medycznych w kabinach pasażerskich.
S7 podpisały umowę dzierżawy dwóch 737-800BCF z GECAS w grudniu 2020. Samolot dostarczony jako pierwszy był eksploatowany przez Ryanaira od grudnia 2002 do grudnia 2019. Po zwróceniu leasingodawcy trafił do zakładów w Szanghaju-Pudong w celu przebudowania na frachtowiec. Do Ostrawy trafił 6 lutego br.
Wraz z dostawą pierwszego 737-800BCF rozpoczyna się nowy etap rozwoju segmentu transportu cargo S7. Linie widzą poważne perspektywy rozwoju w tej dziedzinie pracy na tle dynamicznego wzrostu handlu elektronicznego. Planujemy używać nowe samoloty na średnich dystansach, gdzie zauważamy brak pojemności w stosunku do zapotrzebowania – zauważył Ilja Jarosławcew, prezes S7 Cargo.
Jesteśmy dumni, że S7 wybrały Boeinga 737-800BCF jako pierwszy samolot towarowy w swojej flocie. […] Duży popyt na 737-800BCF potwierdza ważną rolę, jaką ten typ samolotu odgrywa na szybko rozwijającym się rynku przesyłek ekspresowych i handlu elektronicznego – dodał Monty Frazier, wiceprezes Boeinga ds. sprzedaży i marketingu na terenie Rosji i WNP (BBAM zamawia kolejne 737-800BCF, 2021-01-22).
S7 dysponują obecnie flotą 104 samolotów, obejmującą 9 Airbusów A319, 18 A320, 24 A320neo, 20 Boeingów 737-800, jednego B737-800BCF, parę 737-8 MAX i 17 Embraerów ERJ170. Główne huby linii to Moskwa-Domodiedowo i Nowosybirsk, a siatka połączeń S7 liczy ok. 150 miejsc docelowych (Zginęła współwłaścicielka linii S7, 2019-04-01).