Zamknij

Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Nowa lokalizacja Bartolini Air

Lotnictwo cywilne, 05 marca 2021

W tym tygodniu w części najstarszego, nieczynnego od lat terminala pasażerskiego portu lotniczego Łódź-Lublinek rozpoczęła prowadzenie zajęć szkoła lotnicza Bartolini Air. Do tej pory miała ona swoją siedzibę przy ul. Pilskiej, ale jakiś czas temu wynajęła od lotniska stary terminal, wyremontowała go na własny koszt i przeniosła do niego część szkoleniową.

Bartolini Air jest jedną z największych szkół pilotów w Europie Środkowej, a także pierwszym przedsiębiorstwem świadczącym przewozy lotnicze osób z bazą na Łódzkim lotnisku / Zdjęcie: Port lotniczy Łódź 

Zajęcia teoretyczne prowadzone są w czterech nowych salach wykładowych noszących imiona słynnych pilotów: Jana Zumbacha, Amelii Earhart, Charlesa Lindbergha i Antoine’a de Saint-Exupéry’ego. W pozostałych pomieszczeniach kończy się remont. W dawnej hali odlotów ma znaleźć się reprezentacyjny hall z recepcją, na pierwszym piętrze siedziba zarządu szkoły i pomieszczenia, w których młodzi piloci będą przygotowywać się do praktycznych lotów pod nadzorem instruktorów.

Od strony płyty postojowej ma powstać pokój dla pilotów, którzy przylatują do Łodzi samolotami biznesowymi i muszą czekać na klientów. Takich lotów łódzkie lotnisko obsługuje ok. 800 rocznie. Na terenie starego terminala ma zostać też reaktywowane przejście graniczne dla załóg i klientów samolotów lotnictwa ogólnego.

Cała lotnicza Łódź będzie teraz w jednym miejscu przy ulicy Generała Stanisława Maczka. Obok siebie są terminal pasażerski, szkoła Bartolini Air i Aeroklub Łódzki. Tu szkolą się najmłodsi piloci, a obok, w siedzibie Aeroklubu, spotykają seniorzy lotnictwa. Ci najmłodsi to m.in. nowe kadry na potrzeby największej taniej linii lotniczej Ryanair. Mimo pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 nadal jest zapotrzebowanie na pilotów i szkolenia odbywają się cały czas. Cieszymy się, że największa szkoła lotnicza w Polsce jest partnerem lotniska, sąsiaduje z nami i przyjęła na siebie część kosztów utrzymania infrastruktury w postaci starego terminala. Nie bez znaczenia jest, że wielu późniejszych pilotów liniowych w wielu znanych liniach lotniczych swoje pierwsze kroki w awiacji stawia właśnie w Łodzi – powiedziała prezes portu lotniczego w Łodzi dr Anna Midera.

Najstarszy terminal na łódzkim lotnisku powstał w latach 1950. jako parterowy budynek. W latach 1980. dobudowano piętro, gdzie mieścił się hotel Dedal. W połowie lat 1990. łódzkie lotnisko zostało dopuszczone do ruchu międzynarodowego i rozpoczęły się pierwsze próby regularnych lotów. Wtedy bryłę terminala unowocześniono – dobudowano m.in. szklaną halę, taras widokowy, powstało lotnicze przejście graniczne. Terminal nr 1 stał się siedzibą utworzonej wówczas spółki pod nazwą Lotnisko Dyspozycyjne Łódź-Lublinek, która następnie została zmieniona na Port Lotniczy Łódź im. Władysława Reymonta.

Gdy w 2012 oddano do użytku nowy główny terminal, zarząd i pracownicy zaczęli stopniowo wyprowadzać się ze starego budynku. Ostatecznie pozostało w nim tylko biuro działu cargo i skromne pomieszczenie dla pilotów samolotów biznesowych. Władze lotniska szukały natomiast nowej funkcji dla obiektu, które pozwoliłoby tchnąć w niego nowe życie i zdjąć obciążenie utrzymania sięgające nawet do 500 tys. zł rocznie.

Dla nas to krok milowy i kolejny etap rozwoju. Pokazaliśmy w tym trudnym okresie pandemii, że potrafimy razem z lotniskiem zbudować więcej, niż wiele innych lotnisk zrobiło w tym czasie. Kto pamięta dawny budynek terminala, to przypomina sobie, że w tym miejscu, gdzie są teraz sale wykładowe, była restauracja. Po świętach wielkanocnych zakończy się remont pierwszego piętra i przeniesie się tu cała administracja szkoły. Powiększyliśmy naszą powierzchnię i możliwości powiedział wiceprezes Bartolini Air Bartłomiej Walas.

Ośrodek Bartolini Air został założony w 2006 przez Bartłomieja Walasa i Adama Stawczyka. Szkolił pilotów turystycznych, a potem zawodowych, zyskując dobrą opinię. To spowodowało, że do Łodzi zaczęli przyjeżdżać studenci z całego świata, a po ukończeniu szkoły wielu z nich trafiło do linii lotniczych, m.in. WizzAir, Ryanair i PLL Lot.

W 2019 Bartolini Air i Ryanair podpisały umowę o współpracy. W ramach Ryanair/Bartolini Air Mentored Pilot Training Programme łódzka szkoła zobowiązała się wyszkolić 300 pilotów zgodnie ze standardami i procedurami irlandzkiej linii lotniczej (Szkoła Bartolini Air w Szymanach , 2021-01-15).

Od trzech lat Grupa Bartolini Air poszerzyła swoją działalność o przewozy klientów taksówkami powietrznymi po całej Europie. Pandemia i ograniczenie możliwości podróżowania samolotami rejsowymi spowodowały, że obecnie jest bardzo duży popyt na tego typu usługi. Flota Bartolini Air składa się z 16 samolotów: 2 Cessna Citation Jet, 4 Tecnam P2006T, 6 Tecnam P2008JC, 2 Tecnam P2002JF oraz po jednym Tecnam P2010 i CAP 10C.

Na podstawie informacji Marcina Sigmunda


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2022 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.