Airbus wykonał kolejny krok na rzecz zmniejszania przemysłowego śladu węglowego dzięki pierwszemu lotowi z zakładów w Broughton w Wielkiej Brytanii supertransportowca Beluga, napędzanego zrównoważonym paliwem lotniczym. Od końca 2019 paliwo tego rodzaju używane jest do lotów cargo z wytwórni w Hamburgu.
Pierwszy lot z Broughton Belugi częściowo zasilanej zrównoważonym paliwem lotniczym stanowi ważny moment w realizacji ambicji Airbusa na rzecz dekarbonizacji działalności przemysłowej. W połączeniu z naszymi ciągłymi badaniami nad potencjałem stosowania 100-% zrównoważonego paliwa lotniczego w lotach pasażerskich, ograniczenie zużycia paliw kopalnych we własnych operacjach lotniczych podkreśla dążenie Airbusa do zmniejszenia wpływu naszej produkcji na środowisko i przyczyniania się do zrównoważonej przyszłości sektora lotniczego w ujęciu bardziej ogólnym – powiedział Tony Derrien, kierownik projektu ds. zrównoważonych paliw lotniczych w Airbusie.
Zrównoważone paliwa lotnicze zostały jak dotąd certyfikowane przez organy regulacyjne do zastosowania w lotach pasażerskich na poziomie do 50% składu mieszanki. Belugi operujące z Broughton będą początkowo zasilane mieszanką zawierającą 35% paliwa niekopalnego, co ma zmniejszyć emisję CO2 o ponad 400 t w ciągu najbliższych 3 miesięcy. Zrównoważone paliwo lotnicze używane przez Belugi jest wytwarzane ze zużytych surowców zrównoważonych, takich jak olej kuchenny, i dostarczane do zakładów Airbusa w Broughton i Hamburgu przez Air BP (Beluga XL obsługuje zakłady w Getafe, 2020-08-07).