Francuska Ecole du Génie à Angers (Szkoła Wojsk Inżynieryjnych w Angres) odebrała pierwszy zmodernizowany zestaw parku pontonowego PFM F2. Zestaw obejmuje pojazd transportowy i dwa moduły mostowe.
Siły Zbrojne Francji rozpoczęły prace nad oceną techniczno-operacyjną zmodernizowanego parku pontonowego Upgraded Motorized Floating Bridge (PFM F2) w październiku 2018. Opracowana przez CNIM modernizacja bazuje na francuskich doświadczeniach z działań w Afryce.
W parku PFM F2 udało się zredukować logistykę, czas tworzenia przeprawy i zoptymalizowano działanie personelu. W przypadku 20-m promu udało się zmniejszyć liczbę potrzebnych pojazdów o 50% i liczbę personelu o 70%. Oznacza to, że do budowy takiego promu wystarczą jedynie dwie ciężarówki transportowe ze sprzętem mostowym i czterech żołnierzy. Działanie personelu zoptymalizowano dzięki zastosowaniu pojedynczej zdalnej stacji sterowania promem.
Zmodernizowany PFM F2 pozwala na budowę promu składającego się z dwóch modułów pontonowych i dwóch ramp w ciągu 10 minut. Z kolei budowa 100-m przeprawy mostowej ma trwać jedynie 30 minut i wymaga obsługi 33 żołnierzy. PFM F2 charakteryzuje się nośnością MLC 90 w przypadku pojazdów gąsienicowych i MLC 100 w przypadku pojazdów kołowych. Oznacza to, że umożliwia on przeprawę dowolnego francuskiego pojazdu dostarczanego w ramach programu Scorpion.
Zmodernizowany park pontonowy może być transportowany zarówno przez ciężarówki z opancerzonymi kabinami, jak również przez samoloty An-124. Park jest dedykowany do prowadzenia operacji ekspedycyjnych (CNIM prezentuje PFM, 2021-03-29).