Prawie dwa lata po otrzymaniu przez odrzutowiec klasy biznes Cessna Longitude Certyfikatu Typu Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA), analogiczny dokument wydała Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego Unii Europejskiej (EASA). Oznacza to, że koncern Textron Aviation może rozpocząć dostawy samolotów tego typu dla użytkowników w Europie.
Zwykle certyfikaty EASA są wydawane w 6-12 miesięcy po certyfikatach FAA, ale w tym przypadku opóźnienie zostało spowodowane pandemią SARS-CoV-2 i długotrwałymi przestojami w zakładach w USA i Europa. Od otrzymania Certyfikatu Typu FAA we wrześniu 2019, producent dostarczył 34 Cessny Longitude (Certyfikat FAA dla Cessny Longitude, 2019-09-24).
W drugiej połowie ubiegłego roku widzieliśmy znaczny wzrost na rynku samolotów klasy biznes w całej Europie, ponieważ wiele osób uznało je za podstawowe rozwiązanie transportowe. Wprowadzenie Longitude na rynek europejski spełni zapotrzebowanie na podróże międzynarodowe wielu naszych klientów – podkreślił wiceprezes Textron Aviation ds. sprzedaży w Europie, Afryce i na Bliskim Wschodzie Tom Perry.