Samolot dyspozycyjny DA50 RG wykonał pierwszy przelot z Europy do Ameryki Północnej. zasiadający za jego sterami pilot doświadczalny Thomas Wimmer pokonał trasę z Wiener Neustadt w Austrii do Londynu w kanadyjskiej prowincji Ontario w dn. 6-9 lipca w 29,4 godziny.
Całkowita długość lotu wyniosła 8167 km, przebytych z 9 międzylądowaniami na Wyspach Brytyjskich, Islandii, Grenlandii i w Kanadzie. Najdłuższy odcinek nad wodą liczył 740 km, a najdłuższy odcinek lotu (z zabudowanym dodatkowym zbiornikiem paliwa) – 1240 km. Średnie zużycie paliwa wyniosło nieco ponad 48 l/h.
Nic nie pobije DA50 RG jeśli chodzi o przelot nad Atlantykiem jednosilnikowego samolotu z napędem tłokowym. Dzięki niezawodnym silnikowi Continental CD-300 nie ma żadnych problemów z paliwem Jet-A1 we wszystkich częściach świata. Awionika G1000 NXI z autopilotem GFC700 sprawia, że można łatwo wykonać nawet najtrudniejszy podejście do lądowania. Nad Północnym Atlantykiem często występują chmury, oblodzenie i zachodnie wiatry od czoła, jednak instalacja przeciwoblodzeniowa i paliwooszczędny silnik zapewniają spokojny lot DA50 RG w tych warunkach – stwierdził Thomas Wimmer.
Gratulujemy naszym partnerom z Diamond Aircraft osiągnięcia najnowszego kamienia milowego przez DA50 RG. Podczas opracowywania silnik tłokowy CD-300 został przetestowany w ekstremalnych warunkach, aby przygotować się do rzeczywistych scenariuszy, takie jak długi lot nad wodą – dodał Sanjib Kumar, dyrektor handlowy i wiceprezes wykonawczy Continental Aerospace Technologies.
Jesteśmy dumni z tego niezwykłego osiągnięcia. Zawsze wiedzieliśmy, że DA50 RG to samolot przełomowy dla na lotnictwa ogólnego. Lot ten podkreśla niezawodność i osiągi tego niesamowitego samolotu. […] – powiedział Liqun (Frank) Zhang, dyrektor generalny Diamond Aircraft Austria (Diamond ujawnia dane DA 50 RG, 2020-06-25).