Spółka Cirrus Aircraft wprowadza na rynek nową wersję odrzutowca dyspozycyjnego Vision, oznaczoną jako G2+. Samolot został opracowany na bazie wersji G2 zaprezentowanej w 2019, mającej polepszone osiągi (wysokość przelotową, prędkość i zasięg), wyposażonej w awionikę Garmin Perspective Touch+ i automatyczną przepustnicę. W ub. r. producent wyposażył go w system awaryjnego automatycznego lądowania (Garmin prezentuje Autoland, 2019-11-07).
Vision G2 +jest następnym krokiem w transformacji lotnictwa dyspozycyjnego. Polepszenie osiągów podczas startu i w warunkach hot-and-high, a także zapewnienie pasażerom łączności Wi-Fi podczas lotu sprawiają, że samolot ten wciąż przekracza potrzeby użytkowników – powiedział prezes Cirrus Aircraft Zean Nielsen.
Napęd samolotu stanowi silnik Williams FJ33-5A, mający o 20% zwiększony ciąg startowy. Pasażerowie mają do dyspozycji system łączności Gogo Avance L3, a nowe gniazda USB-C umożliwiają ładowanie osobistych urządzeń mobilnych.
Cirrus dodał też nowe opcje malowania Vision G2 +, w kolorach Titan Gray, Volt i Bimini Blue, które podkreślają opływowe kształty samolotu. Dostawy pierwszych samolotów seryjnych, w cenie 2,98 mln USD, są zaplanowane na początku sierpnia br.