Na podstawie zalecenia miejscowych władz lotniczych Qatar Airways wstrzymały eksploatację 13 samolotów szerokokadłubowych A350-900. Powodem tej decyzji ma być przyspieszone pogorszenie jakości kompozytowego pokrycia w rejonie ogonowej części kadłuba.
Sprawa wyszła na jaw, gdy w warsztatach w Shannon usunięto powłokę lakierniczą z jednego z samolotów tego modelu, noszącego znaki rejestracyjne A7-All, przed nałożeniem nowego malowania reklamującego XXII Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej, które mają odbyć się w Katarze, w dn. 21 listopada – 18 grudnia 2022.
Problem jest częścią trwających od kilku tygodni dyskusji między Airbusem a Qatar Airways. Producent twierdzi, że pęknięcia kompozytu są powierzchowne i nie mają wpływu na bezpieczeństwo. Jednak przewoźnik uważa inaczej i odmówił odbioru kolejnych A350 do czasu rozwiązania problemu. Podobnych usterek nie zgłaszał dotychczas żaden inny użytkownik A350 (Problemy katarskich A350, 2021-06-09).