Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Kolejni przewoźnicy wracają do Krakowa

Lotnictwo cywilne, 03 września 2021

W końcu sierpnia br., po przerwie spowodowanej pandemią koronawirusa SARS-CoV-2, loty do Krakowa wznowiły linie British Airways i SAS. W październiku mają do nich dołączyć Jet2.com i Transavia France.

Od 1 października br. linie Jet2.com planują wznowić poniedziałkowe i piątkowe rejsy na trasie Newcastle – Kraków / Zdjęcie: Marcin Sigmund

23 sierpnia br. loty z lotniska Londyn-Heathrow do Krakowa wznowiły linie British Airways, które połączenie to obsługują obecnie trzy razy w tygodniu – w poniedziałki, piątki i niedziele.

30 sierpnia połączenia do Krakowa reaktywowały skandynawskie linie lotnicze SAS, które loty na trasie z/do Kopenhagi planują wykonywać w poniedziałki, wtorki, środy, czwartki i piątki, a w październiku także w niedziele, natomiast loty na trasie Sztokholm-Arlanda – Kraków w czwartki i niedziele.

Od 1 października br. linie Jet2.com planują wznowić poniedziałkowe i piątkowe rejsy na trasie Newcastle – Kraków (Jet2.com chcą kupić A321neo, 2021-08-31). Od 24 października loty na trasie Kraków – Paryż-Orly mają rozpocząć natomiast linie Transavia France, które połączenie to mają obsługiwać w czwartki i niedziele. W ostatnich dniach czerwca br., rejsy do Krakowa wznowiło trzech innych przewoźników: Aegean Airlines, Transavia i Norwegian.

W sierpniu br. z usług krakowskiego lotniska skorzystało 462 919 pasażerów, czyli o 41% mniej niż w sierpniu 2019, ale o 50% więcej niż w sierpniu 2020.

30 sierpnia br. wojewoda małopolski Łukasza Kmita przekazał placówce Straży Granicznej w Krakowie-Balicach pirowóz, który będzie uzupełnieniem narzędzi stosowanych do neutralizacji materiałów wybuchowych i przedmiotów niebezpiecznych. Pojazd powstał na bazie podwozia samochodu Mercedes-Benz Sprinter, który został przystosowany do przewozu 6 osób oraz transportu i magazynowania sprzętu pirotechnicznego, m.in. robota pirotechnicznego, kombinezonów antywybuchowych, zestawów służących do otwierania różnego typu zamknięć, drzwi, skrytek i otwierania pojazdów. Samochód o masie 5 t ma napęd na obie osie, co podnosi jego mobilność i pozwala na dotarcie w trudnodostępne miejsca. Wartość specjalistycznego samochodu wraz z wyposażeniem oraz odzieżą przeznaczoną dla zespołu operatorów podejmujących działania o charakterze pirotechnicznym wynosi blisko milion zł (Z Krakowa do Nowego Jorku, 2021-06-27).

Na podstawie informacji Marcina Sigmunda


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.