Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Northrop zamiast Boeinga

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, 17 października 2009

Boeing poniósł kolejną dotkliwą porażkę. Musi przekazać serwisowanie samolotów tankujących KC-10 Northrop Grummanowi.

Zdjęcie: Boeing - Lance Cheung

Northrop Grumman wygrał przetarg na pakiet serwisowy (CLS, Contractor Logistics Support package) samolotów tankujących USAF - KC-10. Przejmie ich obsługę od 2010. 9-letni kontrakt jest wart 3,8 mld USD. Boeing zarobi jeszcze tylko USD na przekazaniu obowiązków serwisanta. We wrześniu uzyskał kontrakt pomostowy wart 102,3 mln USD.

Northrop Grumman będzie obsługiwać 59 samolotów KC-10 Extender należących do USAF i 2 holenderskie KDC-10. Kontrakt obejmuje bieżąca obsługę i modyfikacje samolotów, serwisowanie silników, dostarczanie części zamiennych (zarządzanie łańcuchem dostawców) i logistykę. W zespole koncernu jest kilku kooperantów, m.in. AAR, Chromalloy Gas Turbine, MTU Maintenance i Timco Aviation Services.

Boeing obsługiwał flotę zbiornikowców USAF od 1998. Ich silniki serwisowało konsorcjum Lockheed Martina i Rolls-Royce'a - Kelly Aviation Center. W zakładach Boeinga w San Antonio pracuje obecnie ok. 200 ludzi realizujących te kontrakty. Dalszych stu jest zatrudnionych u kooperantów.

Warto przypomnieć, że Northrop Grumman w zespole z europejską EADS wygrał przetarg na dostawę nowych zbiornikowców dla USAF, pokonując Boeinga. Na podstawie decyzji z lutego 2008 miał otrzymać 35 mld USD. Przetarg został jednak unieważniony po protestach koncernu z Chicago (GAO uwzględnia protest Boeinga) i będzie uruchomiony na nowych warunkach (Tankowce USAF - czwarte podejście).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.