Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Zimowy rozkład z Pyrzowic

Lotnictwo cywilne, 01 listopada 2021

W tegorocznym zimowym rozkładzie lotów z międzynarodowego portu lotniczego Katowice w Pyrzowicach im. Wojciecha Korfantego w ramach siatki połączeń regularnych i czarterowych znalazły się 62 trasy na 56 lotnisk w 28 państwach. W sezonie zima 2021/2022 regularne połączenia na trasach z i do Pyrzowic będą obsługiwane przez linie Wizz Air, Ryanair, PLL LOT i Lufthansa. W sumie w ofercie lotów rozkładowych ma znaleźć się 40 tras na 37 lotnisk w 16 państwach.

W zimowym rozkładzie lotów regularne rejsy pasażerskie z Pyrzowic mają być obsługiwane przez 4 przewoźników / Zdjęcie: Piotr Adamczyk

Najwięcej kierunków, bo aż 22, mają zaoferować linie Wizz Air. Samoloty węgierskiego przewoźnika mają obsługiwać loty do 13 państw: Wielkiej Brytanii (Bristol, Doncaster-Sheffield, Liverpool – loty z przerwą od 7 listopada do 16 grudnia br. – i Londyn-Luton), Hiszpanii (Barcelona, Fuerteventura, Teneryfa), Ukrainy (Kijów-Żuliany, Zaporoże, Lwów – od 17 grudnia br.), Niemiec (Dortmund, Kolonia-Bonn), Zjednoczonych Emiratów Arabskich (Dubaj), Włoch (Mediolan-Bergamo, Rzym-Ciampino – od 16 grudnia br.), Gruzji (Kutaisi), Szwecji (Sztokholm-Skavsta – loty z przerwą od 14 listopada 2021 do 29 marca 2022), Norwegii (Oslo-Torp), Holandii (Eindhoven), na Islandię (Keflavik), Cypr (Larnaka) i na Maltę. Linie Ryanair mają latać z Pyrzowic na 16 kierunkach do 8 państw: Wielkiej Brytanii (Birmingham, Edynburg, Londyn-Stansted, Manchester), Włoch (Alghero, Bolonia, Katania, Mediolan-Bergamo), Niemiec (Dortmund, Kolonia-Bonn), Ukrainy (Kijów-Boryspol, Odessa), Grecji (Ateny), Irlandii (Dublin), Norwegii (Oslo-Gardermoen) i na Cypr (Pafos). W sezonie zimowym po jednym kierunku oferować mają linie Lufthansa (Frankfurtu) i PLL LOT (Warszawa).

Branża lotnicza ciągle zmaga się z największym kryzysem w swojej historii. Tegoroczne wakacje dały nam odrobinę wytchnienia, ruch pasażerski odbudował się na poziomie 70% tego z przedpandemicznych wakacji 2019. Mamy nadzieję, że sezon zimowy przebiegnie bez poważnych turbulencji i przewozów lotniczychnie dotkną żadne większe obostrzenie związane z czwartą falą pandemii koronawirusa. Ostrożny optymizm widać u przewoźników, na przykład w sezonie zimowym PLL LOT zwiększą do 19 tygodniowo liczbę rotacji pomiędzy Pyrzowicami a Warszawą. Podobnie postępuje Lufthansa, która w zimie, częściej niż w sezonie letnim, będzie latać pomiędzy naszym lotniskiem a Frankfurtem. Dobrą siatkę połączeń w rozkładzie zimowym utrzymują najwięksi przewoźnicy niskokosztowi w Pyrzowicach, to jest Wizz Air i Ryanair. W tym momencie prognozujemy, że w trakcie dwóch ostatnich miesięcy bieżącego roku z siatki połączeń pyrzowickiego lotniska skorzysta około 400 tys. podróżnych i ten trudny rok zamkniemy z wynikiem około 2,4 mln pasażerów, czyli takim, jaki zanotowaliśmy w 2010. Stabilny sezon zimowy może być dobrym punktem wyjście dla rozpoczęcia popandemicznego procesu odbudowy ruchu pasażerskiego, który, mamy nadzieję, nastąpi w przyszłym roku – powiedział Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA, zarządzającego pyrzowickim lotniskiem.

W ramach tegorocznego zimowego rozkładu lotów linie lotnicze na zlecenie biur podróży mają wykonywać loty czarterowe z Pyrzowic do 22 miejsc w 14 państwach. Najwięcej połączeń – po cztery – ma być dostępne do Egiptu (Hurghada, Marsa Alam, Sharm El Sheikh, Taba) i Hiszpanii (Fuerteventura, Gran Canaria, Lanzarote, Teneryfa). Dwie trasy mają być obsługiwane do Dominikany (Punta Cana, Puerto Plata) i do Zjednoczonych Emiratów Arabskich (Dubaj, Fudżajra – inauguracja 12 stycznia 2022). Po jednym kierunku ma być dostępne do Turcji (Antalya), Portugalii (Madera), Wysp Zielonego Przylądka (Amilcar Cabral), Omanu (Salalah), Tanzanii (Zanzibar), Tajlandii (Bangkok – inauguracja 22 listopada br.), Meksyku (Cancun), Kenii (Mombasa), Maroka i na Kubę (Varadero – inauguracja 27 listopada br.).

Dzięki konsekwentnej współpracy z biurami podróży i odpowiedniej infrastrukturze, która umożliwia funkcjonowanie w Katowice Airport dużych baz linii czarterowych, zbudowaliśmy najsilniejszą wśród polskich lotnisk pozycję w segmencie przewozów realizowanych na zlecenie biur podróży. Po dziewięciu miesiącach 2020 czartery mają 65% udziału w całości ruchu pasażerskiego obsłużonego w tym czasie w Pyrzowicach. Siatka połączeń czarterowych w sezonie zima 2021/2022 to najmocniejsza oferta w tym okresie roku w historii Pyrzowic. Pandemia pokazała, że z Katowice Airport jest spory potencjał na realizację dalekodystansowych bezpośrednich połączeń czarterowych. Wiedzieliśmy o tym, dlatego m.in. projektując rozwój infrastruktury zdecydowaliśmy się wybudować nową drogę startową o długości 3 200 m – dodał Artur Tomasik.

Nowoczesna infrastruktura sprawia, że z punktu widzenia operacyjnego obsługa dalekich tras z Pyrzowic nie jest żadnym problem. Na przełomie lutego i marca w naszej siatce połączeń czarterowych pojawiły się bezpośrednie trasy do Dominikany i Meksyku obsługiwane na zlecenie biura podróży Rainbow lotowskim, szerokokadłubowym Boeingiem 787-8 Dreamliner. Ze względu na ogromne zainteresowania tymi kierunkami będą one dostępne także w sezonie zima 2021/2022. Jednocześnie w rozkładzie zimowym oferta dalekich tras czarterowych z Pyrzowic zostanie uzupełniona o Kubę i Tajlandię – podsumował Artur Tomasik (Obsługa Finnair w Pyrzowicach, 2021-09-13, Pyrzowice z rozbudowanym terminalem, 2021-08-06).

Na podstawie informacji Marcina Sigmunda


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.