Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Lotniskowce będą, chociaż…

Strategia i polityka, Przemysł zbrojeniowy, Marynarka wojenna, 27 października 2009

Kilka godzin potrzebowało brytyjskie ministerstwo obrony, by zaprzeczyć doniesieniom prasy o chęci dokończenia budowy tylko jednego lotniskowca. W krótkim oświadczeniu stwierdzono, że powstaną obie jednostki. Nie ustosunkowano się jednak do informacji o ograniczeniu liczby zamówionych F-35.

Przypomnijmy, że weekendowe wydania tygodnika Sunday Times i gazety Guardian, powołując się na anonimowe, ale pewne źródła, doniosły o planach Londynu drastycznego zmniejszenia zakupów samolotów F-35 oraz rezygnacji z budowy drugiego lotniskowca typu Queen Elizabeth - Prince of Wales. Ze względu na brak samolotów pokładowych, miałby on zostać dokończony jako okręt desantowy-śmigłowcowiec. Przedsięwzięcie pomogłoby zaoszczędzić ponad 8 mld GBP (zobacz: W. Brytania rezygnuje z 88 F-35).

W oficjalnym, krótkim oświadczeniu, brytyjskie ministerstwo obrony stwierdziło jednak, że jest w 100% zaangażowane w [projekt dwóch] lotniskowców.

Z drugiej jednak strony napisano, że priorytetowe traktowanie potrzeb brytyjskiego kontyngentu w Afganistanie musi doprowadzić do podejmowania trudnych decyzji, co przy braku jakiejkolwiek wzmianki o F-35, może świadczyć o wątpliwościach Londynu wobec planu zakupu aż 138 samolotów tego typu.

Faktem jest bowiem, że kiedy Wielka Brytania przystępowała do projektu JSF, szacowane koszty samolotu miały zamknąć się w granicach 35-40 mln USD. Obecne wyliczenia brytyjskich analityków mówią już o sumie prawie 90 mln GBP, a więc 150 mln USD (za wersję skróconego startu i lądowania), czyli przynajmniej o 30% wyższą niż Eurofighterów. Dwukrotnie zwiększyły się również szacowane koszty użytkowania F-35.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.