Zamknij

Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Próby SB-1 Defiant

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 21 stycznia 2022

Prototypowy śmigłowiec Sikorski-Boeing SB-1 Defiant przeszedł w ośrodku w West Palm Beach na Florydzie próby niezbędne do wykonywania misji bojowych, w tym lądowanie na ograniczonym obszarze i loty na małej wysokości.

 SB-1 Defiant podczas próby lądowania na obszarze ograniczonym drzewami / Zdjęcie: Boeing

Wykazaliśmy zdolność Defianta do lotu zgodnie z profilem misji, jaką wykonywać ma wiropłat Future Long Range Assault Aircraft (FLRAA) – był to lot poziomy z prędkością 236 węzłów (437 km/h), a następnie zmniejszenie ciągu wirnika nośnego w celu szybkiego wyhamowania podczas zbliżania się do przygodnej, ograniczonej strefy lądowania. Ten rodzaj hamowania pozwolił nam zachować świadomość sytuacyjną i mieć widok na strefę lądowania podczas podejścia i lądowania bez typowego hamowania z uniesionym nosem śmigłowca. Strefa lądowania była wyjątkowo mała, co wymagało od nas powolnego zniżania niemal do miejsca docelowego, a następnie niemal pionowego lądowania. Wylądowaliśmy wyzywając precyzyjnie przy niewielkim wysiłku, zachowując prześwit ze wszystkich stron – opisał próbę Bill Fell, szef pilotów doświadczalnych Sikorsky’ego.

 

To właśnie nazywamy szbykim wejściem do walki. Na [wyspach] Pacyfiku szybkie wejście do walki jest jeszcze ważniejsze, ponieważ twoje operacje będą odbywać się w rozproszeniu, na dużym obszarze. Będziesz mieć małe bazy, a zaopatrzenie będzie znajdować się na okrętach lub na wyspach. Będziesz chciał wprowadzić więcej sił, manewrując na ograniczonej przestrzeni i przetrwać, aby wprowadzić je do walki szybciej niż twój przeciwnik – wtedy możesz wygrać – podkreślił Tony Cuttlutsfield, wiceprezes Boeinga ds. systemów wojsk lądowych.

Jak podaje producent, podczas wcześniejszych prób SB-1 Defiant wykazał zdolność do wykonywania zakrętów z przechyleniem wynoszącym 60°, przekroczył prędkość 245 węzłów (455 km/h) w locie poziomym i przetransportował 6-prowadnicowy moduł wyrzutni GMLRS o masie  2404 kg (Defiant X ujawniony , 2021-01-26).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2022 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.