Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ostatni Hawk dla Indii

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 07 listopada 2009

5 listopada do Indii przybył ostatni z 24 zamówionych w Wielkiej Brytanii samolotów szkolenia zaawansowanego Hawk Mk132 AJT. Pozostałe 42 maszyny zostaną zmontowane w zakładach HAL.

HT001 w czasie lotu do Indii. To ostatnia dostawa Hawka, bezpośrednio z Wielkiej Brytanii / Zdjęcie: BAE Systems

Samolot, pilotowany przez pracowników BAE Systems, pokonał ok. 5000 km, lądując ostatecznie w docelowej bazie Bidar koło Karnataka. Maszyna, nosząca oznaczenie HT001 była… pierwszym samolotem, zmontowanym dla Indii. Przez 3 lata służyła jednak w Wielkiej Brytanii jako samolot testowy i szkolny - dla indyjskich instruktorów.

Wydarzeniu nie nadano szczególnie uroczystej oprawy mimo, że przylot ostatniego, brytyjskiego Hawka jest ważnym elementem realizacji kontraktu o wartości 1,75 mld USD.

Powodem są poważne problemy z wykonaniem programu. Dostawy kompletnych samolotów z Wielkiej Brytanii powinny się bowiem zakończyć w czerwcu 2008, pomijając HT001, zostały zrealizowane z kilkumiesięcznym opóźnieniem. Stało się tak z powodu kwestionowania przez odbiorcę jakości poszczególnych podzespołów. Użytkownik musiał wymóc na producencie poprawę jakości i wyeliminowanie wykrytych usterek (zobacz: Indie wstrzymały odbiór Hawków).

Sytuacja ta doprowadziła do wycofania się Indii z niemal przesądzonego już kontraktu na dodatkowe 40 samolotów dla wojsk lotniczych i rozpoczęcie przygotowań do nowego przetargu w tej sprawie (zobacz: Indie rezygnują z kolejnych Hawków).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.