Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

A jednak A350

Lotnictwo cywilne, 16 listopada 2009

Sporym sukcesem Airbusa zakończyły się negocjacje z Ethiopian Airlines (ET), w sprawie zakupu samolotów szerokokadłubowych. 4. pod względem wielkości linia lotnicza Afryki zamówiła 12 egz. A350.

Jeden z etiopskich B767-300ER. Samoloty tego typu zostaną zastąpione przez Dreamlinery. Pierwsze dostawy B787 planowane są na 2011 / Zdjęcie: Arpingstone

Negocjacje wpisywały się w ambitne plany potrojenia do 2023 liczby odrzutowych samolotów pasażerskich, z obecnych 25 do 70 egz. (zobacz: Plany Ethiopian Airlines).

Obecnie afrykański przewoźnik wykorzystuje w tym segmencie wyłącznie samoloty Boeinga, modele B767-300ER, B757-200ER i B737-700/-800. Pierwotnie zakładano, że ET pozostanie wierna amerykańskiemu producentowi. W zakładach Boeinga złożono już zamówienia na 10 B787-8.

W bieżącym roku miało zostać zakupionych kolejnych 17 samolotów szerokadłubowych: 7 Dreamlinerów i 10 innych samolotów: B787, B777 lub A350.

ET podpisała ostatecznie umowę na 5 B777-200LR oraz 12 samolotów A350-900. Będą to pierwsze maszyny tego europejskiego koncernu, wykorzystywane przez narodowego przewoźnika Etiopii. Ich dostawy powinny rozpocząć się w 2017.

Kontrakt poprawia również sytuację Airbusa w konfrontacji z Boeingiem. W tym roku zebrał on zamówienia na 134 samoloty, po uwzględnieniu wycofania się z zakupu 28 innych maszyn. W tym samym okresie - do 10 listopada - amerykański producent zebrał zamówienia netto na 84 samoloty. Klienci wycofali się ze 111 umów, głównie na B787 Dreamliner, co zostało zrekompensowane zamówieniami na 195 maszyn.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.