Kaijō Jieitai (Japońskie Morskie Siły Samoobrony) odebrały drugą fregatę typu Mogami – JS Mogami (FFM-1). Uroczystość przekazania jednostki odbyła się na terenie stoczni Mitsubishi Heavy Industries (MHI) w Nagasaki. Krótko po ceremonii okręt wyszedł w morze w kierunku bazy macierzystej w Yokosuce.
W wydarzeniu wziął udział m.in.wiceminister obrony kraju Mkaoto Oniki, szef sztabu ds. morskich Ryo Sakai, dyrektor Agencji ds. zakupów, technologii i logistyki Atsuo Suzuki, dyrektor zarządzający i dyrektor segmentu obrony i przestrzeni kosmicznej MHI Naohiko Abe.
Budowa JS Mogamirozpoczęła się 29 października 2019, zaś wodowanie odbyło się 3 marca 2021. Mimo, że jest to okręt wiodący typu Mogami został on przyjęty do służby jako drugi. Do tej pory Japończycy zamówili 8 fregat wielozadaniowych tego typu. Według planów Kaijō Jieitai mają one odebrać nawet 22 jednostki przeznaczone do pełnieniaroli okrętów eskortowych. Budowa fregat jest realizowana w dwóch stoczniach MHI – w Okayamie i w Nagasaki (Pierwsza fregata typu Mogami w służbie, 2022-03-23, Wodowanie Mogami , 2021-03-08).
Fregaty typu Mogami mają ok. 3900 t wyporności standardowej i ok. 5500 t wyporności pełnej. Długość fregat to 133 m, zaś szerokość to 16,3 m. Wysoki poziom automatyzacji pozwolił zredukować załogę do 90 oficerów i marynarzy. Okręty napędzane są turbiną gazową Rolls-Royce MT30 o mocy 25 MW i dwoma silnikami diesla MAN Diesel & Turbo 12V28/33D STC w układzie CODAG. Napęd pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej ponad 30 w.
Uzbrojenie fregat stanowi 127-mm armata morska Mk 45, 2 poczwórne wyrzutnie pokpr Type 17, 16-komorowa wyrzutnia pionowa Mk 41, rakietowy zestaw obrony bezpośredniej SeaRAM, 2 potrójne wyrzutnie torped ZOP i 2 zsmu z 12,7-mm wkm. Na rufie okrętów jest lądowisko i hangar dla śmigłowca SH-60.