Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

MHI opracuje F-X

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 30 października 2020

Japońskie ministerstwo obrony poinformowało dzisiaj, 30 października, że wybrało Mitsubishi Heavy Industries jako podmiot odpowiedzialny za skonstruowanie i produkcję nowego rodzimego wielozadaniowego samolotu bojowego F-X. Przedsięwzięcie ma kosztować podatników ok. 40 mld USD.

Decyzja taka była oczekiwana od dawna, ponieważ MHI jest jedynym japońskim producentem samolotów bojowych, a żadna inna spółka nie ubiegała się o ten kontrakt. W dodatku kilka dni temu media opublikowały informację, że MHI wstrzymuje na czas nieokreślony projekt samolotu odrzutowego komunikacji regionalnej SpaceJet. Oficjalnie powodem decyzji jest pandemia SARS-CoV-2, ale przedsięwzięcie od początku borykało się z problemami natury technicznej, powodującymi ciągłe opóźnienia. W dodatku producent zdobył zamówienia na niewiele ponad 200 samolotów, co na tym rynku nie jest liczbą oszałamiającą.

Inni dostawcy i partnerzy w projekcie F-X mają zostać wybrani do końca bieżącego roku. Według japońskich mediów zainteresowanie przystąpieniem do projektu wyraziły amerykańskie koncerny Lockheed Martin, Boeing i Northrop Grumman, a także brytyjskie BAE Systems i Rolls Royce.

We wniosku na przyszły rok budżetowy, rozpoczynający się w kwietniu 2021, japońskie ministerstwo obrony poprosiło o ok. 556 mln USD na sfinansowanie prac badawczo-rozwojowych związanych z F-X. Nowe samoloty od ok. 2035, mają zastępować w jednostkach Koku Jieitai (japońskich wojsk lotniczych samoobrony) używane obecnie Mitsubishi F-2A (Japonia samodzielnie opracuje F-X?, 2020-03-27, Bushido Guardian 19, 2019-10-04).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.