US Navy opublikowała wyniki śledztwa dotyczącego zderzenia okrętu podwodnego o napędzie jądrowym USS Connecticut (SSN-22) typu Seawolf z podwodną skałą. Incydent miał miejsce 2 października 2021 na wodach międzynarodowych Morza Południowochińskiego a jego głównym powodem miały być błędy załogi.
Zgodnie z wynikami śledztwa do zdarzenia miała się przyczynić seria indywidualnych błędów i zaniedbań załogi okrętu w planowaniu nawigacji. Niedostateczny był także poziom kontroli wykonywania zadań i zarządzania ryzykiem. Te wszystkie elementy miały być daleko poniżej standardów US Navy. Postępowanie wykazało, że zderzenia ze skałą dało się uniknąć, gdyby załoga działała zgodnie z procedurami.
Co istotne, wykazano także, że SSN-22 uczestniczył w mniej poważnej kolizji kilka miesięcy wcześniej – 14 kwietnia 2021. Wówczas doszło do zderzenia z infrastrukturą portową w Naval Base Point Loma. Również wtedy winne kolizji okazało się odpowiedzialne za nawigację dowództwo okrętu.
Na podstawie wyników śledztwa US Navy wdrożyła odpowiednie środki i procedury mające ograniczyć ryzyko kolejnych kolizji. Poza lepszym szkoleniem nawigacyjnym poszczególnych członków załogi wskazano też obszary wymagające zmian w procesie szkolenia i certyfikacji załóg OP. Na tej podstawie określono 28 działań naprawczych, z których 14 już zaimplementowano, 13 jest w trakcie implementacji, a 1 zostanie wdrożone w najbliższym czasie (USS Connecticut już w USA, 2021-12-20).