Czesi zakończyli letnie testy pierwszego odebranego radaru EL/M-2084 MMR izraelskiej produkcji. Miały one na celu zweryfikowanie możliwości stacji radiolokacyjne. Radar podporządkowano 262. radiotechnický prapor (batalionowi radiotechnicznemu) z 26. pluku velení, řízení a průzkumu (pułku dowodzenia, kierowania i rozpoznania).
Letnia faza testów nie zakończyła jednak oceny funkcjonalności radaru, co będzie kontynuowane. Do tej pory przez 3 miesiące czescy radiotechnicy sprawdzali pracę radaru w różnych trybach. Dotyczyło to m.in. trybu radaru artyleryjskiego do wykrywania pocisków moździerzowych i artyleryjskich a także trybu naprowadzania pocisków przeciwlotniczych na cele w odległości kilkudziesięciu kilometrów.
Czechy zamówiły 8 stacji ELM-2084 MMR w 2019. W produkcję komponentów radarów zaangażowano lokalny przemysł obronny, w tym przedsiębiorstwo RETIA i instytut Vojenský technický ústav(VTU). Radary są montowane na ciężarówkach Tatra 815-7. MMR zastąpią dotychczas używane radary radzieckiej proweniencji. Docelowo będą współpracować z 4 bateriami systemu obrony powietrznej Spyder również izraelskiej produkcji.
W czeskich mediach pojawiły się jednak wątpliwości, czy taka skala zakupu jest wystarczająca do ochrony terytorium państwa. 4 baterie Spyder będą mogły chronić jedynie 16% terytorium Czech. Nie pozwolą także na osłonę wszystkich kluczowych obszarów i infrastruktury krytycznej, w tym Pragi i dwóch elektrowni jądrowych (Czesi odebrali pierwszy radar MMR, 2022-04-06).