Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Pierwszy LCH dostarczony

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 09 października 2022

Airbus Helicopters i Korea Aerospace Industries (KAI) dostarczyły pierwszy lekki śmigłowiec cywilny (ang. Light Civil Helicopter, LCH). Proces certyfikacji tego wiropłata, opracowanego na bazie Airbusa H155B1, zakończył się we wrześniu tego roku. LCH jest pierwszym cywilnym śmigłowcem wyprodukowanym w Republice Korei zgodnie z wymaganiami Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA). W konstrukcji zabudowano 80 komponentów opracowanych w kraju, takich jak podwozie, automatyczny system nawigacji i aktywny system tłumienia drgań.

Odbiorcą pierwszego LCH, w wersji ratownictwa medycznego, jest Gloria Aviation z Republiki Korei / Zdjęcie: Airbus Helicopters

Użytkownikiem pierwszego LCH będzie południowokoreańskie przedsiębiorstwo Gloria Aviation. Wiropłat, w konfiguracji ratownictwa medycznego, ma wejść do służby w grudniu tego roku i będzie operował z bazy w Czedżu, leżącego na wyspie o tej samej nazwie.

Producent zakłada, że śmigłowiec będzie również użytkowany przez służby publicznych do zadań takich jak poszukiwanie i ratownictwo, usługi komunalne, wsparcie porządku publicznego i gaszenie pożarów.

Uzyskanie przez LCH cywilnego Certyfikatu Typu ma utorować drogę do seryjnej produkcji wiropłatów w wersji LAH (Light Armed Helicopter). Zgodnie z zapewnieniami producenta konstrukcja ta znajduje się na ostatnim etapie prób przed spodziewaną na koniec bieżącego roku certyfikacją. LAH ma zastąpić w Siłach Zbrojnych Republiki Korei starzejącą się flotę szturmowych AH-1S Cobra i wielozadaniowych MD-500 Defender (Koreański śmigłowiec na ostatniej prostej, 2022-09-07).

KAI jest wieloletnim partnerem Airbusa w kilku strategicznych programach rozwoju śmigłowców. Cieszymy się, że możemy świętować dostawę pierwszego LCH, która wraz z nadchodzącą certyfikacją LAH rozpocznie nowy rozdział w naszym partnerstwie, gdy wejdziemy w fazę produkcji seryjnej – powiedział Bruno Even, dyrektor generalny Airbus Helicopters.

Cieszymy się również, że możemy pójść o krok dalej w naszym partnerstwie, aby przygotować się do opracowania nowych wariantów, które nie tylko spełniają wymagania operacyjne użytkownika, ale także przyniosą ogromne korzyści techniczne i ekonomiczne południowokoreańskiemu przemysłowi lotniczemu w nadchodzących latach – dodał Bruno Even (Oblot południowokoreańskiego LCH, 2019-12-05).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.