Siły Powietrzne odebrały ostatnią, trzecią partię 4 samolotów szkolenia zaawansowanego M-346 Bielik, które weszły do wyposażenia 4. Skrzydła Lotnictwa Szkolnego w Dęblinie. Tym samym, mając w służbie pełną eskadrę 16 maszyn, Polska stała się państwem z drugą co do wielkości w Europie flotą samolotów szkolenia zaawansowanego.
Ostatnie 4 Bieliki przyleciały do Polski w sierpniu br. Od 28 sierpnia do 29 października przechodziły proces zdawczo-odbiorczy realizowany przez personel latający i naziemny. Samoloty poddano inspekcji wizualnej, testom naziemnym, próbom w locie i zweryfikowano poprawność dokumentacji technicznej.
Przekazane samoloty nieznacznie różnią się od maszyn dostarczonych do 2020 w zakresie oprogramowania systemu awionicznego. Jednocześnie personel Leonardo dokonał modyfikacji wstecznej samolotów nb. 7701-7712. Statki powietrzne przyjęto już do służby a pierwsze loty wykonały 9 listopada po zakończeniu procesu rejestracji.
Samoloty M-346 pojawiły się w Siłach Powietrznych w 2016 stopniowo zastępując wiekowe TS-11 Iskra. Pierwszych 8 samolotów zamówiono w lutym 2014, następnie w marcu 2018 zamówiono 4 kolejne maszyny z opcją na 4 kolejne. Z opcji skorzystano w grudniu 2018 i są to maszyny, które właśnie przyjęto do wyposażenia SP.
Bieliki są używane do kształcenia podchorążych Lotniczej Akademii Wojskowej, dzięki czemu Siły Powietrzne mogą w pełni samodzielnie kształcić przyszłych pilotów nowoczesnych samolotów bojowych, takich jak F-16 i F-35 i zrezygnować z kosztownego szkolenia za granicą. Poza Polską M-346 są używane przez wojska lotnicze Włoch, Izraela i Singapuru (MON zamawia kolejne M-346, 2018-12-14).