Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

NAVAIR kupuje T-54A

Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, Transakcje, 28 lutego 2023

Koncern Textron Aviation otrzymał kontrakt na szkolne samoloty wielosilnikowe od Naval Air Systems Command (NAVAIR). Umowa dotyczy maksymalnie 64 samolotów turbośmigłowych Beechcraft King Air 260, które będą znane jako T-54A. Początkowy kontrakt w ramach części I obejmuje zakup 10 nowych samolotów King Air 260 oraz powiązane wsparcie. Partia II i Partia III, jeśli opcje zostaną wykorzystane, obejmowałyby zakup do 27 T-54A każda.

Wizualizacja T-54A w barwach lotnictwa US Navy / Ilustracja: Textron Aviation

Samoloty dla US Navy zostaną wyposażone w układ nawigacji TACAN, czujniki kąta natarcia, radiostacje V/UHF, cyfrowy system audio, urządzenia nadzorujące pracę zespołu napędowego, fotele obserwatora i pasażerskie oraz maski tlenowe.

Kluczowym udoskonaleniem jest dodanie automatycznej przepustnicy, która steruje mocą zespołu napędowego we wszystkich etapach lotu, od rozbiegu do wznoszenia, w trakcie lotu, zniżania, odejścia na drugi krąg i lądowania. Urządzenie to zmniejsza to wysiłek pilota i zapobiega rozwinięciu nadmiernej lub zbyt małej prędkości oraz przekroczenia krytycznych wartości temperatury i momentu obrotowego.

Nowy samolot wyposażono także w cyfrowy kontroler ciśnienia, który automatycznie reguluje wartość ciśnienia w kabinie zarówno podczas wznoszenia, jak i zniżania, zmniejszając wysiłek pilota i zwiększając komfort pasażerów. Wskaźniki ciśnienia są jednym z elementów awioniki Collins Aerospace Pro Line Fusion.

Załoga King Aira 260 ma też do dyspozycji nowy radiolokator meteorologiczny Collins Aerospace Multi-Scan RTA-4112, który został zoptymalizowany do wykrywania warunków atmosferycznych na krótkich, średnich i dalekich dystansach.

Mieszczący maksymalnie dziewięciu pasażerów King Air 260 ma maksymalny zasięg 3185 km i rozwija maksymalną prędkość przelotowa 574 km/h (King Air 260 certyfikowany, 2021-03-14, King Airy 260 dla Air Archipels, 2021-02-04).

Dostawy sprzętu planowane są w latach 2024-2026. King Air 260 zastąpią flotę uzywanych obecnie samolotów T-44C Pegasus. To wariant dwusilnikowego turbośmiglowego Beechcraft King Air 90. T-44 jest eksploatowany przez US Navy od 1977.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.