Koncern Textron Aviation otrzymał kontrakt na szkolne samoloty wielosilnikowe od Naval Air Systems Command (NAVAIR). Umowa dotyczy maksymalnie 64 samolotów turbośmigłowych Beechcraft King Air 260, które będą znane jako T-54A. Początkowy kontrakt w ramach części I obejmuje zakup 10 nowych samolotów King Air 260 oraz powiązane wsparcie. Partia II i Partia III, jeśli opcje zostaną wykorzystane, obejmowałyby zakup do 27 T-54A każda.
Samoloty dla US Navy zostaną wyposażone w układ nawigacji TACAN, czujniki kąta natarcia, radiostacje V/UHF, cyfrowy system audio, urządzenia nadzorujące pracę zespołu napędowego, fotele obserwatora i pasażerskie oraz maski tlenowe.
Kluczowym udoskonaleniem jest dodanie automatycznej przepustnicy, która steruje mocą zespołu napędowego we wszystkich etapach lotu, od rozbiegu do wznoszenia, w trakcie lotu, zniżania, odejścia na drugi krąg i lądowania. Urządzenie to zmniejsza to wysiłek pilota i zapobiega rozwinięciu nadmiernej lub zbyt małej prędkości oraz przekroczenia krytycznych wartości temperatury i momentu obrotowego.
Nowy samolot wyposażono także w cyfrowy kontroler ciśnienia, który automatycznie reguluje wartość ciśnienia w kabinie zarówno podczas wznoszenia, jak i zniżania, zmniejszając wysiłek pilota i zwiększając komfort pasażerów. Wskaźniki ciśnienia są jednym z elementów awioniki Collins Aerospace Pro Line Fusion.
Załoga King Aira 260 ma też do dyspozycji nowy radiolokator meteorologiczny Collins Aerospace Multi-Scan RTA-4112, który został zoptymalizowany do wykrywania warunków atmosferycznych na krótkich, średnich i dalekich dystansach.
Mieszczący maksymalnie dziewięciu pasażerów King Air 260 ma maksymalny zasięg 3185 km i rozwija maksymalną prędkość przelotowa 574 km/h (King Air 260 certyfikowany, 2021-03-14, King Airy 260 dla Air Archipels, 2021-02-04).
Dostawy sprzętu planowane są w latach 2024-2026. King Air 260 zastąpią flotę uzywanych obecnie samolotów T-44C Pegasus. To wariant dwusilnikowego turbośmiglowego Beechcraft King Air 90. T-44 jest eksploatowany przez US Navy od 1977.