W minionym roku Airbus dostarczył 735 samolotów pasażerskich i towarowych do 87 klientów na całym świecie. W segmencie samolotów cywilnych koncern z Tuluzy zdobył zamówienia na 2319 nowych samolotów brutto (2094 netto). W rezultacie według stanu na koniec 2023 do wyprodukowania ma 8598 samolotów.
Prezes Airbusa Guillaume Faury podkreślił, że ubiegły rok był przełomowy dla działu Airbusa zajmującego się samolotami komercyjnymi ze względu na wyjątkową sprzedaż i dostawy przekroczające górną granicę ambicji koncernu.
Christian Scherer, dyrektor generalny ds. samolotów komercyjnych Airbusa, dodał, że w 2023 zaobserwowano nie tylko odrodzenie rynku samolotów wąskokadłubowców, ale także wcześniejszy powrót popytu na samoloty szerokokadłubowe. W dodatku koncernowi z Tuluzy udało się zdobyć 7 nowych klientów na A350-1000.
W 2023 Airbus dostarczył łącznie 735 samolotów cywilych, w tym 68 rodziny A220, 571 rodziny A320, 32 rodziny A330 i 64 rodziny A350.
W minionym roku Airbus zebrał zamówienia na 1078 nowych samolotów, w tym 127 rodziny A220, 888 rodziny A320neo, 19 A330 i 44 A350 (z czego 24 frachtowce A350F). Zamówienia do realizacji opiewają na 8598 odrzutowców (Pierwszy A320neo dla Transavii, 2024-01-11, Eva Air kupiły Airbusy, 2024-01-10, Pierwszy A321neo z nowej linii montażu, 2023-12-28, Pierwszy A350-900 dla Air India, 2023-12-24, Pierwszy A330 dla HiSky, 2023-12-22, Pierwszy A321neo dla Sunclass, 2023-12-21).
Wyniki finansowe Airbusa za cały 2023 zostaną opublikowane 15 lutego 2024.