Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Nowa linia montażu A321

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 21 stycznia 2020

Wdrażając strategię działań na rzecz utrzymania się w światowej czołówce technologicznej oraz zwiększenia wydajności przemysłowej, Airbus postanowił stworzyć nowe możliwości produkcji samolotów A321 w zakładzie w Tuluzie.

Obecnie jedyna europejska linia montażu końcowego A321 znajduje się w Hamburgu / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Do połowy 2022 w hali im. Jean-Luca Lagardère, gdzie obecnie wytwarza się A380, zostanie uruchomiona wspomagana komputerowo linia montażu końcowego samolotów A321. Nowy obiekt zapewni większą elastyczność wytwarzania A321, doprowadzając do centralizacji zdolności produkcji samolotów wąskokadłubowych w Tuluzie.

Cieszy nas zaskakująco duży popyt na samoloty z rodziny A320neo, a zwłaszcza na A321 Long Range (LR) i Xtra Long Range (XLR). Aby zoptymalizować obieg komponentów używanych do ich produkcji, postanowiliśmy zwiększyć zdolności i elastyczność wytwarzania A321, umieszczając nową linię montażu końcowego w Tuluzie – powiedział Michael Schoellhorn, dyrektor operacyjny Airbusa.

Obecnie jedyna europejska linia montażu końcowego A321 znajduje się w Hamburgu. A321 są też montowane i dostarczane klientom z zakładów w Mobile w USA. Nowa linia montażowa powstanie w Tuluzie ze względu na: ogólną konkurencyjność tamtejszej wytwórni, czas uruchomienia produkcji, koszt inwestycji, dostępne powierzchnię i zasoby (CALC zamawia 40 A321neo, 2020-01-17, Sky zamawia A321XLR, 2019-12-10, United kupują 50 A321XLR, 2019-12-04, Pierwszy A321neo dla AirAsia, 2019-11-21, A321XLR dla flynas, 2019-11-19).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.