Jednostka ds. innowacji Afwerx US Air Force przyznała VerdeGo Aero kontrakt o wartości 1,24 mln USD na opracowanie i testy hybrydowo-elektrycznego układu napędowego. Miałby on w przyszłości napędzać samoloty wojskowe, w tym VTOL. W ramach kontraktu na wsparcie innowacji w małych przedsiębiorstwach w ramach drugiej fazy (SBIR) USAF zamierzają przetestować hybrydowy turbinowy zespół napędowy VH-4T-RD w eksperymentalnych samolotach bez załogi.
VerdeGo poinformowało, że rozpoczęło już budowę prototypu zespołu napędowego o mocy 380 kW. Zamierza rozpocząć testowanie tego układu już w maju. W swoim ośrodku badawczo-rozwojowym w Daytona Beach na Florydzie zbudowało już pełnowymiarową naziemną platformę testową. Przedsiębiorstwo planuje, że kolejna wersja VH-4T będzie miała większą moc, wynoszącą 415 kW. W rozwoju nowych napędów VerdeGo współpracuje z Pratt & Whitney.
W 2021 VerdeGo wprowadziła na rynek 185-kW VH-3, hybrydowo-elektryczny zespół napędowy przeznaczony do zastosowań w miejskiej mobilności lotniczej, m.in. w taksówkach eVTOL. Kilku producentów samolotów wybrało VH-3 do napędu swych pojazdów hybrydowo-elektrycznych. To m.in. Journey eVTOL zaprojektowany przez Jaunt Air Mobility (Jaunt buduje wytwórnię w Quebecu, 2023-06-24) i 6-miejscowa latająca taksówka eVTOL TriFan 600 projektowana przez XTI (Fuzja XTI i Xerant, 2021-09-26).
USAF oceniają, że napęd hybrydowy będzie znacznie bardziej przydatny w zastosowaniach wojskowych niż czysto elektryczny. Przede wszystkim ze względu na znacznie większy zasięg, którego nie zapewnią same akumulatory. Ważna jest też łatwość uzupełniania paliwa. W przypadkowych lokalizacjach trudno o infrastrukturę do ładowania akumulatorów.