Podczas wystawy ILA w Berlinie, niemieckie Ministerstwo Spraw Wewnętrznych zamówiło dla swojej Bundespolizei (policji federalnej) 38 śmigłowców H225 z opcją na kolejnych 6 helikopterów. Dostawy wiropłatów mają się rozpocząć w 2029.
H225 zastąpi w służbie H155 i AS332, które służą Bundespolizei od ponad 20 lat. Zamówienie na H225 zapewni płynne przeszkolenie na typ pilotów i personelowi obsługowego. Umowa obejmuje również szkolenia i pakiety części zamiennych.
Nowy, potężny system misji i komunikacji gwarantuje lepszą świadomość sytuacyjną i płynną transmisję danych pomiędzy siłami policyjnymi. Posiada również ulepszoną przekładnię główną oraz rozbudowany system monitorowania stanu i użytkowania, co zwiększa bezpieczeństwo i pomaga oszczędzać koszty. Przy maksymalnej masie startowej wynoszącej 11 160 kg, H225 oferuje zwiększony zasięg do ponad 832 km (1107 km z zewnętrznymi zbiornikami paliwa) i udźwig wynoszącą 4750 kg, niezbędny w misjach takich jak pomoc w przypadku katastrof i gaszenie pożarów. Ambicją Airbus Helicopters jest to, aby do 2030 H225 mógł latać zasilany 100-% zrównoważonym paliwem lotniczym, co zostało już zademonstrowane na ILA w 2022.
Niemiecka Bundespolizei użytkuje 94 śmigłówce Airbusa, począwszy od H120 do szkolenia pilotów, po ponad 40 śmigłowców rodziny H135 do różnych misji, w tym ratownictwa medycznego, w imieniu Bundesamt für Bevölkerungsschutz und Katastrophenhilfe (Federalnego Urzędu Ochrony Ludności i Pomocy w przypadku Katastrof) oraz rodzinę Super Puma, której najnowszym wariantem jest H225. Współpraca ta rozpoczęła się w 1962, kiedy Bundespolizei (wówczas Bundesgrenzschutz) rozpoczęła eksploatację Alouette II, produkowanego przez Aérospatiale, poprzednika Airbusa (Bundespolizei odbiera H215, 2018-12-17).