Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Opóźnione Warthogi

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 23 kwietnia 2010

Przedstawiciele brytyjskiego ministerstwa obrony poinformowali, że dostawy przegubowych transporterów Warthog opóźnią się o kilka miesięcy. Trafią bezpośrednio do Afganistanu.

Dodatkowy pancerz spowodował, że masa pojazdu, w stosunku do bazowego Bronco, wzrosła z 19 do 21 t. Pojawiły się przy tym problemy techniczne, które wymagają czasochłonnych przeróbek konstrukcji / Zdjęcie: ST Kinetics

Singapurska ST Kinetics zdobyła zamówienie na - jak się ostatecznie okazało - nieco ponad 110 egz. transporterów Bronco/Warthog w grudniu 2008, w ramach pilnej potrzeby operacyjnej. Londyn zdecydował się bowiem na uzbrojenie swoich żołnierzy w Afganistanie w lepiej chronione pojazdy, niż wykorzystywane Vikingi BvS 10, pierwotnie konstruowane jako arktyczne wszędołazy. Wartość kontraktu to 150 mln GBP (zobacz: Prezentacja Warthoga).

Pierwsze pojazdy miały trafić - po doposażeniu przez Thales UK, m.in. w systemy łączności - pod koniec ubiegłego roku. I trafiły. Są wykorzystywane do szkolenia załóg i obsługi technicznej.

Pierwsza jednostka, która miała wraz z Warthogami znaleźć się w Afganistanie w marcu bieżącego roku, pułk Royal Dragoon Guards, pojechała jednak na misję bez tych pojazdów. Wozy bojowe nie przebrnęły bowiem przez próby zdawczo-odbiorcze.

Skąpe informacje na temat przyczyn takiego stanu rzeczy świadczą o tym, że wymagane przez Brytyjczyków zmiany, w stosunku do bazowych Bronco, doprowadziły do powstania problemów z dostępem do części podzespołów i urządzeń, a także ich wytrzymałością.

Dodać należy, że zakres wymaganych zmian był duży. Wojska lądowe zażyczyły sobie wzmocnienia opancerzenia, w tym podłogi oraz dodatkowego pancerza prętowego, chroniącego przed pociskami kumulacyjnymi z RPG-7. Dla zwiększenia zasięgu zamontowano zewnętrzny zbiornik paliwa. Na dachu, nad stanowiskiem dowódcy, umieszczono kopułę modułu uzbrojenia Platt MR550 Shielded Ring Mount, w które wyposażone są już lżejsze brytyjskie przegubowce BvS 10 Viking, kołowe Saxony, a także amerykańskie transportery LAV 8x8 US Marine Corps i samochody patrolowe klasy MRAP wojsk lądowych - RG-31.

Zarówno Brytyjczycy, jak i przedstawiciele producenta odmówili szczegółowych komentarzy na ten temat. Stwierdzono jedynie, że pierwsze pojazdy dla królewskich dragonów trafią latem, bezpośrednio do Afganistanu. Nie ujawniono również opóźnienia całości dostaw.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.