Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Indyjska fregata stealth

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 01 maja 2010

W czwartek odbyła się uroczystość przekazania flocie indyjskiej pierwszej rodzimej fregaty stealth Project 17 INS Shivalik.

Fregatę INS Shivalik zbudowała stocznia Mazagon Docks Ltd. (MDL) w Mumbaju. To pierwsza z trzech fregat Project 17 zamówionych przez indyjską marynarkę wojenną, które mają kosztować w sumie ok. 1,6 mld USD. Zostały one formalnie zamówione na początku 1999. Budowa była początkowo opóźniona z powodu problemów z dostawami rosyjskiej stali D-40S. Ostatecznie została ona zastąpiona indyjskim zamiennikiem. Stępkę pod INS Shivalik położono 11 lipca 2001. Przekazanie fregaty uległo kolejnemu opóźnieniu z powodu amerykańskich restrykcji związanych z zespołem napędowym.

W różnych stadiach budowy znajdują się dwie kolejne fregaty tego projektu: Satpura i Sahyadri. Mają one zostać przekazane flocie w listopadzie przyszłego roku i w połowie 2011. W planach jest budowa 7 kolejnych fregat zmodernizowanego projektu 17A (Startuje Project 17A).

Wyporność fregaty Project 17 wynosi 6,2 tys. ton, a długość 143 m. Okręt został zaprojektowany zgodnie zasadami obniżenia sygnatury w różnych częstotliwościach i rodzajach promieniowania (według projektantów o 90% w stosunku do okrętów poprzedniej generacji). Większość systemów pokładowych i uzbrojenia to produkty importowane. Jest wśród nich rosyjski system obrony powietrznej Sztil i pociski przeciwokrętowe rodziny Club oraz izraelskie pociski przeciwlotnicze Barak. Na pokładzie będą mogły bazować śmigłowce Dhruv (indyjskie) lub Sea King. Napęd stanowi kombinowany system (CODOG) z turbiną gazową GE LM-2500 i dieslem SEMT Pielstick. Umożliwia on osiągnięcie prędkości maksymalnej równej 32 węzły i zasięgu 9 tys. km.

Przekazany flocie 29 kwietnia INS Shivalik to pierwszy okręt indyjskiej marynarki wojennej z oddzielnymi kabinami dla kobiet. Na okręcie zaplanowano miejsca dla 225 marynarzy i 25 oficerów.

Indyjska marynarka wojenna dysponuje obecnie 130 okrętami, w tym lotniskowcem, 20 okrętami desantowymi, 8 niszczycielami, 12 fregatami, 16 uderzeniowymi okrętami podwodnymi. W latach 2003-2004 do linii weszły trzy pierwsze fregaty stealth - dostarczone przez Rosję okręty klasy Talwar.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.