W ostatnich dniach mijającego roku Embraer podpisał trzy kontrakty sprzedaży samolotów wojskowych z nieujawnionymi klientami.
27 grudnia br. Brazylijczycy zawarli umowę sprzedaży dwóch samolotów wielozadaniowych C-390 Millennium. Porozumienie obejmuje również kompleksowy pakiet szkoleń i wsparcia, a także dostawę części zamiennych. Samoloty mają zostać przystosowane do taktycznego transportu wojsk i pojazdów, niesienia pomocy humanitarnej i ofiarom klęsk żywiołowych oraz ewakuacji medycznej. Nowy klient (według niepotwierdzonych oficjalnie doniesień – Uzbekistan) jest dziesiątym krajem, który wybrał C-390 po Brazylii, Portugalii, Węgrzech, Republice Korei, Holandii, Austrii, Czechach, Szwecji i Słowacji (Drugi MAFFS II dla Brazylii, 2024-12-19, Słowacja stawia na C-390, 2024-12-12).
Wczoraj, 30 grudnia 2024, Embraer ogłosił zamówienie 6 lekkich samolotów uderzeniowych / szkolenia zaawansowanego. Zostanie ono uwzględnione w transakcjach w 4. kw. br. Samoloty mają zostać dostarczone w 2026 i wykonywać misje zwalczania celów powietrznych, bezpośredniego wsparcia lotniczego, patrolowania morza i uderzeń na cele morskie i inne operacje obrony terytorialnej. Niepotwierdzone informacje mówią, że ich odbiorcą będą Filipiny, które mają już 6 A-29.
Dzisiaj, 31 grudnia 2024, brazylijski koncern podpisał umowę sprzedaży 4 A-29 Super Tucano nieujawnionemu klientowi z Afryki. Samoloty te będą wykonywać szerokie spektrum misji, takich jak nadzór granic, wywiad, obserwacja i rozpoznanie (ISR), bezpośrednie wsparcie lotnicze, zwalczanie partyzantki i zaawansowane szkolenie lotnicze (Portugalia zamówiła Super Tucano, 2024-12-17, Urugwaj kupił A-29, 2024-08-26, FIA 2024: Paragwaj zamówił 6 Super Tucano, 2024-07-25).