Koncern GE Aerospace otrzymał zamówienie na 210 silników T700, które będą napędzać 96 śmigłowców uderzeniowych Boeing AH-64E Apache Guardian dla Sił Zbrojnych RP. Dostawy mają się rozpocząć w 2027.
Silniki będą produkowane i dostarczane w ramach zawartego w czerwcu 2024 kontraktu IDIQ (Indefinite Delivery Indefinite Quantity) na wyprodukowanie do 2029 do 950 silników T700, zawartego z US Army w celu wsparcia sił zbrojnych USA oraz programów sprzedaży zagranicznej (FMS) i innych agencji rządowych.
Zamówienie jest wynikiem porozumienia zawartego w sierpniu 2024 między GE Aerospace a Ministerstwem Obrony Narodowej RP. Na mocy tej umowy Wojskowe Zakłady Lotnicze Nr 1 w Dęblinie (WZL-1) będą świadczyć licencjonowane usługi obsługi technicznej, napraw i remontów silników T700 zabudowanych w śmigłowcach Apache i S-70i Black Hawk, a także CT7 napędzających wiropłaty Leonardo AW149 i AW101, które są w wyposażeniu Sił Zbrojnych RP.
Wojskowa Akademia Techniczna w Warszawie będzie odpowiedzialna za szkolenia z zakresu obsługi silników T700/CT7 dla polskich techników, personelu wojskowego oraz pracowników WZL-1, a także za przygotowanie przyszłych kadr inżynierskich dla SZ RP (Polska z kolejną pożyczką od USA, 2024-12-06, Porozumienie Boeinga z WAT i LAW, 2024-09-26, Polska zamówiła Apache, 2024-08-13).