Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Modernizacja australijskich transporterów

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, 01 czerwca 2010

Australijski rząd wydał zgodę na modernizację transporterów ASLAV. Zmiany będą polegać przede wszystkim na zamontowaniu dodatkowego pancerza.

Australijskie wojska lądowe otrzymały 257 ASLAV transporterów w kilku odmianach. Podstawowa ma masę jedynie 13,5 t. Oznacza to, że pojazd posiada stosunkowo słaby pancerz. Sytuacja ta ma zostać zmieniona po modernizacji / Zdjęcie: MO Australii

Australian Light Armoured Vehicle (ASLAV), to wersja LAV-25 dla Marines i pochodna transportera Piranha 8x8, pierwotnie szwajcarskiego MOWAG-a. Pierwsze pojazdy dla Australii były sprowadzane bezpośrednio z Kanady, późniejsze wersje otrzymały szereg podzespołów miejscowego przemysłu, który montował również wieżę z armatą kalibru 25 mm.

Pojazdy były przekazywane odbiorcy w latach 1995-2007. Już w 2004 pierwsze z nich zostały skierowane do Afganistanu, w którym służą do dzisiaj. Zostały również wysłane do Iraku i na Timor Wschodni.

Mają jednak ograniczoną osłonę balistyczną. Najnowsze transportery - w tym np. nasz Rosomak czy Pandur II, francuski VBCI, względnie niemiecki Boxer - mają masę zdecydowanie większą niż 20 t, a i tak na misje ekspedycyjne są często dopancerzane. ASLAV, przy niewiele mniejszych wymiarach, ma jedynie 13,5 t.

W związku z tym Australijczycy postanowili wyeliminować ten problem, w ramach 4. fazy programu modernizacji wojsk lądowych LAND 112. Minister obrony John Faulkner nie ujawnił szczegółów modernizacji. Powiedział jedynie, że zmian wymaga będzie również zawieszenie i układ napędowy.

Pewną wskazówką może być jednak podobny program modernizacyjny, na który zdecydowali się również Amerykanie, odnośnie swoich, podobnych transporterów Stryker. Zapowiedzieli oni zwiększenie masy o 25%, wykorzystanie podłogi w kształcie litery V i zainstalowanie siedzeń, absorbujących wybuchy min (zobacz: Zmodernizowane Strykery za rok?).

Australijskie władze wojskowe zakładają kluczowy udział w projekcie rodzimych przedsiębiorstw. General Dynamics Land Systems - Australia zajmuje się obecnie remontowanie tych pojazdów i posiada możliwości prowadzenia prac modernizacyjnych. Przedsiębiorstwo zostało już wybrane na głównego wykonawcę zlecenia.

Na program przebudowy 113 transporterów ASLAV zarezerwowano wstępnie prawie 303 mln AUD (ok. 255 mln USD). Prace mają rozpocząć się w kwietniu 2012.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.