Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Starlink dla ATR 72

Lotnictwo cywilne, Nowe technologie, Transport lotniczy, 22 stycznia 2025

Po przeprowadzonych w ostatnich miesiącach lotach testowych samolotu ATR 72-600 z zabudowanym telekomunikacyjnym systemem satelitarnym Starlink, rozwiązanie to zostało certyfikowane przez Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego Unii Europejskiej (EASA). Jako pierwsze wdrożą je Air New Zealand na lotach krajowych, jeszcze w br.

 ATR 72-600 z zabudowanym systemem Starlink. Antena widoczna jest na grzbiecie samolotu, za skrzydłem / Zdjęcie: ATR

PMV Engineering opracowała niezbędne modyfikacje w celu certyfikacji terminala lotniczego Starlink na samolotach ATR, który jest teraz dostępny jako opcja modernizacji samolotów ATR 72-500 i ATR 72-600, dla wszystkich użytkowników, na podstawie Uzupełniającego Certyfikatu Typu (STC).

Oprócz korzyści dla pasażerów, system ten umożliwi pilotom łączenie się z lotniczymi usługami pogodowymi, zwiększając bezpieczeństwo lotów poprzez podejmowanie bardziej świadomych decyzji.

Zaprojektowany przez SpaceX, Starlink jest pierwszą i największą na świecie konstelacją satelitarną wykorzystującą niską orbitę okołoziemską do dostarczania szerokopasmowego Internetu, który obsługuje strumieniowanie, gry online, połączenia wideo i wiele więcej.

Według stanu na styczeń 2025 cały system składa się z ponad 6800 sztucznych satelitów orbitujących na niskiej orbicie okołoziemskiej, które łączą się z wyznaczonymi naziemnymi nadajniko-odbiornikami. Planowana wielkość konstelacji obejmuje prawie 12 000 satelitów, z możliwością późniejszego powiększenia do 32 000 (Misja Bandwagon-2 z 30 satelitami, 2024-12-21, Air France przedstawiają zmodernizowaną kabinę Premium, 2024-10-03, Satelity Starlink Group 7-9 na orbitach, 2024-01-04).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2025 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.