Grupa Air France-KLM dokonała inwestycji, aby wesprzeć zakończenie prac rozwojowych niezbędnych do wydania ostatecznej decyzji inwestycyjnej dotyczącej fabryki DG Fuels w Luizjanie w USA. Ma ona produkować zrównoważone paliwo lotnicze. Jednocześnie Air France-KLM nabyła od DG Fuels opcję zakupu do 75 000 ton SAF rocznie, przez okres wielu lat, począwszy od 2029 roku.
W 2022 Air France – KLM był największym na świecie konsumentem i odbiorcą SAF, wykorzystując 17% jego całkowitej światowej produkcji. Dla porównania, Grupa odpowiada za 3% światowego zużycia nafty konwencjonalnej (ze źródeł kopalnych). W październiku 2022 Air France-KLM ogłosiło zawarcie umowy na odbiór 600 000 ton SAF od DG Fuels z dostawą w latach 2027–2036.
Teraz linie ogłosiły kolejny krok w zacieśnieniu strategicznego partnerstwa z DG Fuels, polegający na inwestycji 4,7 mln USD w produkcję SAF. Pierwsza tego typu inwestycja dokonana przez Air France – KLM ma wesprzeć dokończenie prac rozwojowych niezbędnych do wydania ostatecznej decyzji inwestycyjnej (FID) w sprawie budowy fabryki SAF. Zakład będzie pierwszym należącym do FG Fuels obiektem produkującym zrównoważone paliwo lotnicze, który wkrótce powstanie w stanie Luizjana w USA.
Celem Grupy jest stopniowe tworzenie zdywersyfikowanej sieci dostawców, zdolnej do zaspokojenia zapotrzebowania na SAF na całym świecie. Poza wspomnianą inwestycją, Grupa Air France-KLM nabyła od DG Fuels nową długoletnią opcję zakupu do 75 000 ton SAF rocznie, począwszy od 2029. Wspomniane działania mają pomóc Grupie w realizacji celu wyznaczonego na rok 2030, którym jest redukcja emisji CO2 o 30% na pasażerokilometr – w porównaniu z 2019. Strategia dekarbonizacji Air France – KLM zakłada, aby do 2030 zwiększyć udział SAF w całości wykorzystywanego paliwa do 10%, a także jednocześnie kontynuować wymianę floty i stosowanie ekopilotażu (Air France-KLM zamawia biopaliwo, 2022-10-28).