Według doniesień mediów w styczniu Exército Brasileiro (brazylijskie wojska lądowe) zakończyły ostatnią fazę ocen operacyjnych kołowych wozów wsparcia ogniowego Centauro II BR 8x8 na poligonie Saicã. Testy te obejmowały strzelanie amunicją HEAT i APFSDS kal. 120 mm do wycofanego z eksploatacji pojazdu Urutu 6x6 w celu oceny siły ognia dwóch włoskich pojazdów Centauro II przeciwko celom opancerzonym. Oceny te są częścią procesu zatwierdzania mającego na celu ustalenie przydatności Centauro II.
Testy poprzedziła ocena techniczna i operacyjna. Przeprowadzono w ośrodku badawczym wojsk lądowych (Centro de Avaliações do Exército) w koszarach Campo de Provas da Marambaia niedaleko Rio de Janeiro oraz w Centrum Szkolenia Pancernego (Centro de Instrução de Blindados) w Santa Maria w stanie Rio Grande do Sul.
Po pozytywnym zakończeniu testów 2 pojazdów i uzyskaniu przez nie kwalifikacji zostanie kupiona druga transza licząca 7 wozów, które poddane zostaną kolejnym testom. Po nich podjęta zostanie decyzja o dostawach pozostałej puli procedowanych pojazdów, która powinna docelowo osiągnąć 98 wozów. Centauro II mają stopniowo zastępować część floty wozów rozpoznawczych EE-9 Cascavel
Wszystkie pojazdy mają znaleźć się u odbiorcy do 2037. W zależności od posiadanych finansów Brasília rozważa kupno 113 dodatkowych Centauro II. Istnieją plany zintegrowania brazylijskiego zsmu REMAX 4 w przyszłych partiach tych wozów.
Sprawa związana z wyborem wwo Centauro II BR dla brazylijskich wojsk lądowych i transferem na kontynent południowoamerykański wiązała się z wieloma kontrowersjami. Włoskie pojazdy wybrano w listopadzie 2022. Do Brazylii miało trafić 98 VBC Cav 8×8 (Viatura Blindada de Combate de Cavalaria – opancerzony wóz bojowy kawalerii) w kilku fazach.
Wóz niemal od razu znalazł się pod ostrzałem brazylijskiego stołecznego sądu, który ostatecznie zablokował transakcję. Sędzia określił Centauro II jako sprzęt niepotrzebny, a najpewniej nie tak potrzebny jak wiele innych przedsięwzięcia. Wydatek na te wozy miał być irracjonalny w dobie cięcia funduszy na cele obronne.
Ostatecznie stanęło na tym, że 15 grudnia 2022 roku Oto Melara Società Consortile (CIO), spółka joint ventureIveco Defence Vehicles i Leonardo, podpisała z Dowództwem Logistycznym Wojsk Lądowych Brazylii kontrakt na 2 pojazdy. To nie był koniec problemów. Oba wozy wyruszyły w ostateczną podróż do Ameryki Południowej w drugiej połowie 2024. Jednak jeden z nich czasowo był blokowany przez Niemcóww porcie w Hamburgu (Brazylia zredukuje liczbę zamówionych Guarani?, 2023-03-15, Brazylijski sąd zablokował zakup Centauro II, 2022-12-07).