Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Mniejsze wymagania wobec wykonawców VC-25B

Transakcje, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 06 marca 2025

US Air Force i Boeing (Jeszcze 1,7 mld USD strat Boeing Defense and Space, 2025-01-25) obniżyły wymagania uprawnień bezpieczeństwa wobec wykonawców programu VC-25B (Nowe barwy Next Air Force One, 2023-03-11) – nowego samolotu Air Force One. Dotychczas obowiązujące wymagania przyczyniały się do jego znacznych opóźnień. W praktyce prawie wszyscy wykonawcy programu musieli spełniać warunki określane jako Yankee White. Wymagają one dokładnego sprawdzenia przeszłości na tym samym poziomie, jak w przypadku członków służb, którzy pracują z prezydentem i wiceprezydentem.

Ilustracja: Boeing

O zmianie, która dotyczy części pracowników realizujących program, napisał AW&ST. Zmiana nastąpiła w ciągu ostatnich kilku tygodni po interwencji Elona Muska. Właściciel SpaceX zainteresował się programem budowy VC-25B po uzyskaniu specjalnych uprawnień od prezydenta Donalda Trumpa, który zlecił mu zwiększenie efektywności i ograniczenie kosztów struktur zarządzania Stanami Zjednoczonymi Ameryki.

Boeing na podstawie kontraktu z 2018 przebudowuje dwa samoloty 747-8I, które pierwotnie zamówił rosyjski przewoźnik Transaero. Program jest realizowany z opóźnieniami spowodowanymi m.in. problemami z dostawcami i niedoborami pracowników. Obecnie uzyskanie początkowej zdolności operacyjnej przez nowy Air Force One planowane jest na rok fiskalny 2027. Oczekuje się jednak, że Boeing wkrótce przedstawi zmodyfikowany harmonogram z późniejszą datą ukończenia programu.

Trump we wspólnym wywiadzie z Muskiem opublikowanym 19 lutego skrytykował Boeinga. Stwierdził, że koncern buduje tę rzecz od zawsze. Amerykański prezydent powiedział następnego dnia, że rozważa alternatywy dla obecnie realizowanego programu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2025 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.