6 czerwca 2025 Turcja przeprowadziła test modułowego pocisku manewrującego Roketsan SOM-B1 napędzanego rodzimym silnikiem turboodrzutowym KTJ-3200. Wystrzelony z myśliwca F-16 z 401. eskadry testowej pocisk trafił w wyznaczony cel. Test uznano za udany.
Udane użycie silnika KTJ-3200 oznacza dla Turcji osiągnięcie kolejnego etapu w uniezależnianiu się od dostaw zagranicznych w kluczowym programie rozwoju środków uderzeniowych dalekiego zasięgu. To przełom w osiąganiu przez turecki przemysł zbrojeniowy autonomii zgodnej z wytycznymi rządu. Seryjnie produkowane SOM stanowią kluczowe uzbrojenie myśliwców F-4E/2020 i F-16.
Rozwijany od 2006 przez Roketsan SOM (Stand-Off Missile) to modułowy pocisk manewrujący powietrze-ziemia zaprojektowany do zwalczania ważnych celów lądowych i morskich z odległości przekraczającej 250 km. Pocisk ma około 4 m długości, a jego masa wynosi około 600 kg. SOM-B1 przenosi 230-kilogramową głowicę bojową z ładunkiem burzącym (HE-FRAG). Jest wyposażony w głowicę samonaprowadzającą IIR z funkcją automatycznego rozpoznawania celu, której brakowało we wcześniejszych SOM-A.
Silnik KTJ-3200 jest rozwijany od 2013 przez Kale Arge we współpracy z Tubitak Sage i Roketsan. Jego masa wynosi 50 kg, a ciąg 3,2 kN. W SOM zastępuje francuski silnik TR40. Będzie też zapewne używany do napędzania innych typów uzbrojenia i samolotów bezzałogowych. KTJ-3200 został niedawno wybrany do napędu brazylijsko-emirackiego pocisku przeciwokrętowego MANSUP-ER (Tureckie silniki dla brazylijskich pokpr, 2025-04-09). Ulepszona wersja – KTJ-3700 (Testy silnika KTJ-3700, 2023-06-23), jest używana w tureckim pocisku przeciwokrętowym Atmaca UM, który ma zasięg 400 km (ATMACA zniszczył M/G Marti, 2025-05-11).